ВЗАЄМОДІЯ ВИКЛАДАЧА Й ІНОЗЕМНОГО СТУДЕНТА У ПРОЦЕСІ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ В УМОВАХ УКРАЇНСЬКОГО ЗВО

Автор(и)

  • V. Demianova Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2019.85.0.143

Ключові слова:

педагогічне спілкування, іноземні студенти, особистісні особливості, міжкультурна компетентність, педагогічна адаптація

Анотація

У статті описуються особливості педагогічного спілкування і розглядаються умови, що сприяють плідному педагогічному спілкуванню між викладачем і іноземними студентами в умовах українського університету. На сучасному етапі розвитку української вищої школи існує певне протиріччя між ретельною підготовкою вчителів до предмету та їх недостатньою підготовкою до професійно-педагогічного спілкування з іноземними студентами. Педагогічне спілкування розглядається сьогодні як сукупність засобів і методів, які реалізують цілі й завдання виховання та навчання, реалізують взаємодію педагога з учнем. Дослідждоводять, що значна частина педагогічних труднощів зумовлена не стільки недоліками наукової і методичної підготовки викладачів,скільки деформацією сфери професійно-педагогічного спілкування. Представлені основні особистісні особливості різних регіональних груп іноземних студентів та особливості педагогічного спілкування з ними. Описано навчальні матеріали, що сприяють успішній адаптації, розвитку знань, умінь, навичок міжкультурного спілкування іноземних студентів, а також методичні рекомендації для викладачів, спрямовані на оволодіння ними за допомогою техніки педагогічного спілкування. Зроблено висновок про те, що ефективне педагогічне спілкування в іноземній аудиторії формується на основі володіння викладачем  спеціальними комунікаційними технологіями, залежить від його педагогічних навичок і направлено на навчання, виховання і розвиток іноземного студента. Проблема оволодіння викладачами ЗВО педагогічним спілкуванням, як особливою формою взаємодії вчителя та іноземного студента, є актуальною для сучасного етапу розвитку вищої освіти. Результати дослідження можуть бути використані в процесі навчання іноземних студентів для підвищення педагогічної майстерності викладачів ЗВО на основі володіння технологією педагогічного спілкування.

Біографія автора

V. Demianova, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

доцент, к. пед. н., доцент

Посилання

Arsenev D.G., Zinkovskiy A.V. Ivanova M.A. Sotsialno-psihologicheskie i fiziologicheskie problemi adaptatsii inostrannyih studentov [Socio-psychological and physiological problems of adaptation of foreign students]. SPb.: Izd-vo SPbGPU, 2003, 145 р.

Bodalev A. A. Psihologiya obscheniya [Psychology of communication]. M.: Izdatelstvo «Institut prakticheskoy psihologii», 1996, 256 р.

Vasileva T. V., Levina G. M. Predposyilki sozdaniya i osnovnoe soderzhanie kursa lektsiy v pomosch prepodavatelyam estestvennonauchnyih i tehnicheskih distsiplin, rabotayuschim v inostrannoy auditorii [Prerequisites for the creation and main content of the course of lectures to help teachers of natural and technical disciplines working in a foreign audience]. Mezhdunarodnyiy zhurnal prikladnyih i fundamentalnyih issledovaniy [International Journal of Applied and Fundamental Research], 2015, no. 4–5, pp. 547–552.

Grishaeva L. I., Tsurikova L. V. Vvedenie v teoriyu mezhkulturnoy kommunikatsii [Introduction to the theory of intercultural communication]. M.: Izdatelskiy tsentr «Akdemiya», 2008, 352 p.

Drokina S. V. Vliyanie kulturyi obscheniya prepodavateley na uspeshnost psihologicheskoy adaptatsii studentov: Materialyi Vserossiyskogo seminara [Influence of teachers 'communication culture on the success of students' psychological adaptation: Proceedings of the All-Russian Seminar] Tom 2, Tomsk: Izd-vo TPU, 2008, pp. 51–54.

Martyushov V. F. Sotsialnaya adaptatsiya inostrannyih studentov v rossiyskih vuzah v kontekste tolerantnosti [Social adaptation of foreign students in Russian universities in the context of tolerance] / V. F. Martyushov // Novoe v psihologo-pedagogicheskih issledovaniyah. [New in psychological and pedagogical studies]. 2010, no. 1, pp. 134.

Filimonova N. Yu., Romanyuk E. S., Tulupnikova T.Yu., Schukina N.V. Osobennosti rabotyi so studentami-inostrantsami iz stran Afriki, Azii, Blizhnego Vostoka, Latinskoy Ameriki (dovuzovskiy etap): ucheb. posobie [Features of work with foreign students from Africa, Asia, the Middle East, Latin America (pre-university stage): Textbook.]. Volgograd: Volg GTU, 2008, 80 p.

Hvalina E. A. Pedagogicheskoe obschenie v structure deyatelnosti prepodavatelya pri podgotovke inostrannyih uchaschihsya [Pedagogical communication in the structure of the activity of the teacher in the preparation of foreign students] Mezhdunarodnoe sotrudnichestvo v obrazovanii: materialyi IV Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. [International cooperation in education: materials of the IV International Scientific and Practical Conference], Part. 2, SPb.: SPbGPU, 2004, pp. 226–230

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА