ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ МАТРИЧНИХ МЕТОДІВ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ МЕХАНІКИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2023.101.0.183Ключові слова:
методика викладання механіки, матричні методи, канонічні рівняння, фазовий простірАнотація
Основні поняття, концепції, принципи механіки у закладах вищої технічної освіти викладаються переважно від простого до складного, що певною мірою нагадує курс з історії механіки. В умовах сьогодення від системи освіти вимагається урахування сучасних тенденцій в науковій і інженерній сферах. Використання геометричних за своєю суттю методів векторної алгебри і векторного аналізу, як основи вивчення механіки, втрачає свою актуальність. Такий підхід певною мірою заважає використанню багатовимірних просторів (конфігурацій і фазового), тензорної алгебри, комп’ютерних технологій при моделюванні складних механічних систем. Аналітичні (координатні) методи позбавлені цих недоліків і побудовані на матричному формалізмі. Користуючись матричним апаратом можна формулювати і навіть отримувати основні рівняння механіки, значно легше розв’язувати практичні задачі навіть без вивчення класичних методів.
Посилання
Belovol A. V. Zakony mehaniki i univer-salnye zakony prirody /A.V. Belo-vol//Vestnik Harkovskogo avtomobilno-dorozhnogo universiteta: sb. nauch. tr./ Hark. nac. avtomob.-dor. un-t. Harkov: HNADU, 2013. Vyp. 60. S. 148-153.
Yezhov S. M., Makarets M. V., Rom-anenko O. V. Classical mechanics. K.: VOC "Kyiv University", 2008. 480 p.
Iro G. Classical mechanics. L.: LNU named after Ivan Franko, 1999. 464 p
Suchasna fizika yak novitnya naturalna filosofiya/O.V. Bilovol. Harkiv: FOP Panov A.M., 2019. 116 s.
Fedorchenko A. M. Theoretical Me-chanics. K.: Higher School, 1975. 516 p.