ДЕЯКІ ПІДХОДИ ДО РОЗРОБЛЕННЯ РЕСУРСІВ ДЛЯ САМОНАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2023.101.0.177Ключові слова:
самонавчання, іноземна мова, технічний університет, аудіовізуальний перекладАнотація
У статті проаналізовано поняття самонавчання, яке розглядається як самостійне вивчення додаткового матеріалу стосовно основного курсу, як процес навчання, в якому здобувач освіти бере на себе відповідальність за власне навчання, встановлення його цілей, розробку та планування власної програми навчання й оцінювання результатів своєї діяльності. Визначені особливості самонавчання іноземних мов, обумовлені наявністю великої кількості легкодоступних ресурсів завдяки розвитку інформаційних технологій. Підкреслено роль викладача як помічника у виборі ресурсів та розробці індивідуальних планів самонавчання. Описано досвід створення власних ресурсів для самонавчання здобувачів англійської мови за допомогою технології аудіовізуального перекладу.
Посилання
Wilcox S. (1996). Fostering self-directed learning in the university setting. Studies in Higher Education. 1996. № 21(2). P. 165–176.
Kordonova A.V. Lingvodidaktichni osoblivosti procesu inshomovnogo samonavchannya. Naukovi zapiski Ternopilskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu imeni Volodimira Gnatyuka. Ser. Pedagogika. Ternopil: TNPU, 2012. S. 86-90.
Malihin O. V. Individualizaciya profesijno oriyentovanogo navchannya ta samonavchannya inozemnih mov u vishij pedagogichnij shkoli. Visnik Nacionalnoyi akademiyi Derzhavnoyi prikordonnoyi sluzhbi Ukrayini 2011. №1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2011_1_11.
Knowles M. Self-directed learning: A guide for learners and teachers. Toronto, ON: The Adult Education Company, 1975.
Perry R. P., Hladkyj S., Pekrun R. H., Pelletier S. T. Academic Control and Action Control in the Achievement of College Students: A Longitudinal Field Study. Journal of Educational Psychology. 2001. № 93. P. 776-789. http://dx.doi.org/10.1037/0022-0663.93.4.776;
Zimmerman B. J. Academic Studying and the Development of Personal Skill: A Self-Regulatory Perspective. Educational Psychologist. 1998. № 33. P. 73-86. http://dx.doi.org/10.1080/00461520.1998.965329
Doyle T. Helping Students Learn in a Learner-Centered Environment. A Guide to Facilitating Learning in Higher Education, Stylus, Sterling, VA, 2008.
Wang M. T., Holcombe R. Adolescents’ perceptions of school environment, engagement, and academic achievement in middle school. American Educational Research Journal. 2010. Vol. 47, no. 3. P. 633-662.
Zimmerman B. J. Investigating self-regulation and motivation: Historical back-ground, methodological developments, and future prospects. American Educational Research Journal. 2008. vol. 45, no. 1. P. 166-183.
Ambrose S, Bridges M, DiPietro M, Lovett M., Norman M. How Learning Works: Seven Research-Based Principles for Smart Teaching, Jossey-Bass, San Francisco, 2010.
Bonk C. J. How technology is changing school. Educational Leadership. 2010. № 67(7). P. 60 -65.
Moradi H. The role of technology in the development of language skills. International Journal of English and Education. 2015. № 4(1). P. 112-117.
Moradi H. The impact of M -learning on second language learning process among university students. Modern Journal of Lan-guage Teaching Methods. 2017. № 7(8). P. 109-115.
A Memorandum on Lifelong Learning. Brussels, 2000. URL: http://tvu.acs.si/dokumenti/ LLLmemoran-dum_Oct2000.pdf (date of access: 25.05.2019.
Melnik Ye.Yu. Rozvitok umin samonavchannya yak skladova intensifikaciyi didaktichnogo procesu z ovolodinnya inozemnoyu movoyu u VNZ.2019. URL: https://er.nau.edu.ua/bitstream_2019.pdf.
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume with New Descriptors. Strasbourg: Council of Europe, 2018. URL: https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/ 1680787989 (date of access: 25.05.2019).
Lertola J. From Translation to Audio-visual Translation in Foreign Language Learn-ing. Trans. Revista de traductología. 2018. № 22. P. 185-202.
Chen X. Translingual Practices in the First-year International Students’ English: Academic Writing. ITJ. 2017. Vol. 14. Iss. 1. P. 25-50.