Роль вищої школи у становленні особистості

Автор(и)

  • Svitlana Ponikarovska Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, Харків, 61002, Україна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2020.91.0.216

Ключові слова:

асиміляція, соціальна адаптація, особистість, комунікація, взаємодія

Анотація

Анотація. Проблема.Соціальна адаптація є необхідною умовою успішного функціонування людини в будь-якому соціальному середовищі. Період освіти відіграє дуже важливу роль у процесі соціальної адаптації. Навчання в університеті є перехідним моментом між молодим та дорослим життям. Процес соціальної адаптації може бути природним і простим, а може бути складним і проблематичним. Університет бере на себе велику відповідальність у такому складному та важливому процесі, бо суспільство потребує людей, які реалізують свій талант і не тільки добре виконують свою роботу, а й сприяють загальному розвитку та добробуту країни. Виклик навчання в часи пандемії сприяє пошуку шляхів збереження занять та соціалізації, оскільки наше суспільство потребує освічених, соціально пристосованих та ефективних членів суспільства. Мета. Метою даної роботи є вивчити основні принципи соціальної адаптації студентів під час навчання в університеті та проаналізувати, як цей процес впливає на активізацію їх творчої діяльності та формує їх особистість. У статті наголошується на необхідності такого освітнього процесу, який сприяє всебічному розвитку особистості майбутнього спеціаліста.Методологія.Ціль та специфіка дослідження визначила використання методу описання з елементами порівняльного аналізу для всебічного освітлення проблеми. Results.Соціальна адаптація студентів є першорядною педагогічною проблемою, оскільки вона визначає перспективи розвитку всієї вищої освіти. Сьогодні суспільство вимагає стабільності та розвитку, тому виховання активної особистості, що є соціально мобільною, професійно компетентною, здатна адаптуватися до складних ситуацій, яка є незалежною у прийнятті рішень і відповідає за все, що робить, є дуже важливою. Соціальна адаптація є необхідною умовою успішного функціонування людини в будь-якій соціальній системі. Оригінальність.У статті зокрема показано, як сучасна ситуація з пандемією впливає на соціалізацію, та аналізуються наслідки ситуації для студентів.Практична цінність.В статті приводяться деякі рекомендації для полегшення соціальної адаптації студентів, наводяться приклади впливу поведінки викладача на цей процес, а також можливі варіанти завдань та організаційні моменти, ціллю яких є полегшення соціальної адаптації та асиміляції студентів у період отримання вищої освіти. Вони можуть бути використані викладачами іноземних мов на заняттях та у позааудиторній роботі. 

Біографія автора

Svitlana Ponikarovska, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, Харків, 61002, Україна

ст.викладач кафедри іноземних мов

Посилання

1. Alexander, S., & Boud, D. Learners still learn from experience when online. In J. Stephenson (Ed.), Teaching and learning online: Pedagogies for new technologies. 2001. pp. 3–15.

2. Antonio A. L. The influence of friendship groups on intellectual self-confidence and educational aspirations in college. Journal of Higher Education. 2004. Vol. 75. P. 446−471.

3. Brim O.G., Jr. Socialization Through the Life Cycle. In O.G.Brim, Jr. and S. Wheeler (eds.), Socialization After Childhood. Two Essays. New York. Wiley. 1996.

4. Kaufman P., Feldman K. Forming identities in college: A sociological approach. Research in Higher Education. 2004. Vol. 45. P. 463−496.

5. Pascarella E. T., Terenzini P. T. How college affects students. A third decade of research. 2005. Vol. 2. P. 18.

6. RichardsonJ., NewbyT. Theroleofstudents’ cognitiveengagementinonlinelearning. American Journal of Distance Education. Vol. 20 (1).

P. 23−37.

7. SummersJ., WaigandtA., WhittakerT. A comparison of student achievement and satisfaction in an online versus a traditional face to face statistics class. Innovative Higher Education. 2005. Vol. 29 (3). P. 233−250.

8. Whitt E. J. and others. Interactions with peers and objective and self-reported cognitive outcomes across three years of college. Journal of College Student Development. 1999. Vol. 40(1). P. 61−78.

9. WiedmanJ. C., SteinE. L. Socializationofgraduatestudentstoacademicnorms. Research in Higher Education. 2003. Vol. 44. P. 641−656.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА