ДІАЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ПРОФЕСІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ ВИПУСКНИКА ТЕХНІЧНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Т. Demkova Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 61022, м. Харків, майдан Свободи, 4, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2020.90.0.172

Ключові слова:

професійна компетентність, діалогічна компетентність, комунікативні навички, якість вищої освіти, управлінська підготовка, зміст, композиція, спосіб мовленнєвого оформлення, висловлювання

Анотація

Анотація. Однією з визначальних особливостей сучасного розвитку технічної освіти в  Україні є те, що нині відбувається унікальний процес поєднання технічної і гуманітарної складових, без чого важко собі уявити сучасного керівника виробництва, конструктора чи рядового інженера. У своїй науковій розвідці автор розглядає таку важливу складову професійної компетентності випускника технічного ЗВО України, як «діалогічна компетентність». Під діалогічною компетентністю автор розуміє знання, уміння й досвід дій у режимі діалогу й виокремлює мовленнєві жанри, якими повинен володіти фахівець з вищою технічною освітою. Випускник технічного закладу вищої освіти повинен уміти не тільки розрізняти перелічені жанри професійного діалогу, які, на думку автора, є такими, що користуються найбільшим попитом в системі професійних відносин, а й застосовувати їх у реальних виробничих ситуаціях, тобто враховувати мету, зміст, композицію, спосіб мовленнєвого оформлення й висловлювання.

Біографія автора

Т. Demkova, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 61022, м. Харків, майдан Свободи, 4

викладач кафедри мовної підготовки

Посилання

Balykhina T. M. Struktura i soderzhanie rossijskogo filologicheskogo obrazovaniya. Metodologicheskie problemy obucheniya russkomu yazyku: nauchnoe izdanie. Moskva: Izd-vo MGUP, 2000. 400 s.

Denysenko N. Komunikatyvno-dialogichna kompetentnist majbutnogo fahivcya: filosofsko-osvitnya refleksiya. Visnyk Lvivskogo universytetu. Seriya filos.-politolog. studiyi. 2017. Vypusk 14. S. 37– 42.

Zazulina L. V. Dialogizaciya dydaktychnogo processu: gumanistychna Kiev: Pravda Yaroslavychiv, 1998. 68 s.

Chernysh V. V. Zasoby formuvannya inshomovnoyi komunikatyvnoyi kompetenciyi u dialogichnomu movlenni. Inozemni movy. 2011. #3. S. 15–22.

Cherkashina T. T. Formirovanie kommunika­tivnogo lidera: metametodika dialoga: monografiya. Moskva: Izd-vo Moskovskogo gumanitarnogo universiteta, 2011. 290 s.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА