РОЗПОДІЛ ШВИДКОСТІ РУХУ АВТОМО-БІЛІВ ПЕРЕД СТОП-ЛІНІЄЮ МІСЬКОГО РЕГУЛЬОВАНОГО ПЕРЕХРЕСТЯ

Автор(и)

  • A. Makarychev Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine
  • P. Horbachov Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine
  • V. D. Minh Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine
  • O. Gorbachova Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2019.85.0.107

Ключові слова:

швидкість руху автомобіля, регульоване перехрестя, габарит автомобіля, випадкова величина, закон розподілу

Анотація

Проблема. Швидкість автомобіля є найважливішим показником рівня організації дорожнього руху в умовах сформованої вулично-дорожньої мережі. Швидкість автомобіля у певному місці та в конкретний час безумовно є випадковою, а тому має описуватися законом розподілу. Загально відомий  закон розподілу швидкості автомобілів у вільних умовах руху трансформується в інший розподіл у випадку ускладнення цих умов. Найгіршими умовами можуть вважатися ті, за яких автомобіль змушений повністю зупиниться та стояти деякий час в очікуванні дозволу на подальший рух. Одним з таких випадків є регульовані перехрестя, а тому встановлення розподілу швидкості автомобіля в цих умовах є актуальним завданням, для рішення якого необхідно впровадити нове поняття швидкості руху автомобіля. Мета: перевірка гіпотези про можливість опису коливань СД перед стоп-лінією регульованого перехрестя показовим законом розподілу. Методологія: розробляння методики вимірювання швидкості руху транспортних засобів перед стоп-лінією міського регульованого перехрестя на підставі її поняття як середньої швидкості проїзду габариту автомобіля через поперечний переріз дороги.  Внаслідок спостереження за фактичною СД на регульованому перехресті можна дійти висновку про те, що регульоване перехрестя може помітно ускладнити умови руху, на відміну від вузької проїжджої частини, і це знаходить своє відображення у зниженні середньої швидкості руху автомобілів і зростанні її стандартного відхилення, що наближує гамма-розподіл швидкості до форми показового закону. Оригінальність: запропонований новий метод оцінки швидкості руху автомобілів, на основі якого розроблена методика та перевірена гіпотеза щодо показникового розподілу швидкості руху автомобілів перед стоп-лінією регульованого перехрестя. Практичне значення: Отриманий результат дозволяє підвищити точність прогнозів швидкості руху в аналітичних та імітаційних моделях функціонування транспортних мереж.

Біографії авторів

A. Makarychev, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д.ф-м.н., пров. наук. співр. каф. транспортних систем і логістики

P. Horbachov, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д.т.н., зав. каф. транспортних систем і логістики

V. D. Minh, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспирант

O. Gorbachova, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспирант

Посилання

Lohse D. Grundlagen der Straßenverkehrstechnik und der Verkehrsplanung / D. Lohse, L. Lätzsch // Band 2 Verkehrsplanung. Verlag für Bauwesen. Berlin. – 1997. – 432 P.

Nahliuk I. S. Vyznachennia propusknoi spro-mozhnosti smuhy rukhu na avtomobilnykh dorohakh i miskykh vulytsiakh / I.S. Nahliuk, O.V. Makarichev, P.F. Horbachov, O.O. Hor-bachova – Avtomobilnyi transport. Zb. nauk. pr., – Kharkiv: KhNADU. – 2018. – Vyp. 42. – S. 89–97.

Govoruschenko N. Ya. Sistemotehnika avtomobilnogo transporta (raschyotnyie metodyi issledovaniy) : monografiya / N.Ya. Govoruschenko. – Kharkov : KhNADU, – 2011. – 292 s.

Makarichev A. V. Vliyanie shirinyi proezzhey chasti na skorost dvizheniya avtomobiley v gorodskih usloviyah / O. V. Makarichev, P. F. GorbachYov, V. D. Min, O. O. GorbachYova – Avtomobilnyiy transport. Sb. nauchn. tr., – Harkov: HNADU. – 2019. – Vyip. 43. – S. 93 – 102.

Berry D. S.,BelmontD. M. Distribution of vehicle speeds and travel times // Proc. SecondBerkeleySymp. on Math. Statist. and Prob. (Univ. of Calif. Press, 1951), pp. 589–602. https://projecteuclid.org/euclid.bsmsp/ 1200500257

Minh C. C., Sano K., Matsumoto S. The speed, flow and headway analyses of motorcycle traffic / Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol. 6, 2005, pp. 1496–1508

Y N. C., Minh C. C., Sano K., Matsumoto S. Motorcycle Equivalent Units at Road Segments under Mixed Traffic Flow in Urban Road / Proceedings of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol.7, 2009. – 14 P.

Maurya A. K., Dey S., Das S. Speed and Time Headway Distribution under Mixed Traffic Condition / Indian Institute of Technology Guwahati, India, 2015, – 19 Р.

Spot speed study workshop instruction manual. Prepared for the Governor’s Highway Safety Bureau Executive Office of Public Safety.Boston, 2005. – 15 P.

Hua C. Comparison of field speed data collection methods / 16th RoadSafety on Four Continents Conference Beijing, China 15–17 May 2013. – 11 P.

Horbachov P., Svichynskyi S. Theoretical substantiation of trip length distribution for home-based work trips in urban transit systems / Peter Horbachov, Stanislav Svichynskyi // The Journal of Transport and Land Use. – Center for Transportation Studies at theUniversityofMinnesota, Vol. 11, No 1 (2018). – pp. 593–632.

Peacock B., Hastings N., Evans M., Forbes C. Statistical Distributions, 4th Edition, Willey, 2010, 212 P.

Taylor M. C., Lynam D. A. and Baruya A. The effects of drivers’ speed on the frequency of road accidents // TRL REPORT 421. Transport Research Laboratory,Crowthorne,England, 2000 – 56 P.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТРАНСПОРТНІ ТЕХНОЛОГІЇ