Міжкультурний підхід до викладання другої іноземної мови

Автор(и)

  • Олена Василівна Шамрай Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна
  • Наталія Станіславівна Скрипник Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2025.110.0.175

Ключові слова:

культурні цінності, іноземні мови та культури, міжкультурна комунікація, викладання другої іноземної мови, міжкультурна компетентність, міжкультурний підхід

Анотація

Описано поняття та значення міжкультурного підходу до викладання другої/третьої іноземної мови. Розглянуто положення Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти та принципи, що лежать в їх основі, а також роль викладача в міжкультурній освіті.

Біографії авторів

Олена Василівна Шамрай, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

ст. викл., каф. іноземних мов

Наталія Станіславівна Скрипник, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

к.п.н., доц. каф. іноземних мов

Посилання

OCDE, Regards sur l’éducation 2024: Les indicateurs de l’OCDE, OECD, 2024, https://www.oecd.org/fr/publications/regards-sur-l-education-2024_1aabb39d-fr.html

OCDE, Regards sur l’éducation 2021: Les indicateurs de l’OCDE, OECD, 2021, https://doi.org/10.1787/5077a968-fr

Herrera A. V. Diversité pédagogique et culturelle en classe de FLE : Vers une intégration contextualisée de la compétence interculturelle. Recherches en didactique des langues et des cultures [En ligne], 12-1 | 2015, mis en ligne le 01 juin 2015, consulté le 19 mai 2025. URL : http://journals.openedition.org/rdlc/407 ; DOI : https://doi.org/10.4000/rdlc.407

Peeters B. Langue et valeurs culturelles : six façons d’y voir plus clair. Corela [En ligne], HS-19 | 2016, mis en ligne le 21 septembre 2016, consulté le 20 mai 2025. URL : http://journals.openedition.org/corela/4347 ; DOI : https://doi.org/10.4000/corela.4347

Fougère N. La compétence interculturelle en classe de langue dans l'enseignement secondaire. Education. 2021. ⟨dumas-03258143⟩

Беркутова Т., Логвінов Є., Макаров В., Умяров К. Технологія формування міжкуль-турної компетенції студентів на основі ігро-вої діяльності під час навчання іноземної мови в закладах вищої освіти. Молодий вче-ний, 2022. 6 (106). С. 23–28. doi: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-6-106-6

Пасічник О. Дидактичне обґрунтування змісту міжкультурної компетентності як компонента іншомовної комунікативної компетентності. Український Педагогічний журнал, 2021 (3), 35–44. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-3-35-44

Blanchet P. (2007). L‟approche interculturelle comme principe didactique et pédagogique structurant dans l‟enseignement/apprentissage de la pluralité linguistique. Synergies Chili, n°3, p.21-27.

Porcher L. (2004). L’enseignement des langues étrangères, Paris : Hachette.

Henriette R. M. (2005). Les ressources individuelles pour la compétence interculturelle individuelle. Revue internationale sur le travail de la société, 3(2) : 668-691. (page consultée le 18 mai 2025) http://www.uqtr.ca/revue_travail/Articles/2005RAKOTOMENAMialyHenrietteVol3Num2pp668-691.pdf

Conseil de l’Europe. (2018). Cadre Européen Commun de Reference pour les Langues : apprendre, enseigner, évaluer. Volume complémentaire avec de nouveaux descripteurs. Strasbourg : Programme des Politiques Linguistiques

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-01

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА