Інтеграція знань з дисциплін «Вступ до фаху», «Загальна екологія (та неоекологія), інженерна екологія автомобільного транспорту» у формуванні екологічної компетентності
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2025.110.0.81Ключові слова:
вступ до фаху, загальна екологія, неоекологія, інженерна екологія автомобільного транспорту, екологічна компетентність, фахова підготовка, міждисциплінарна інтеграція, навчальні дисципліни, професійні компетентностіАнотація
У статті проаналізовано роль інтеграції змісту дисциплін «Вступ до фаху», «Загальна екологія (та неоекологія) інженерна екологія автомобільного транспорту» у процесі формування екологічної компетентності здобувачів вищої освіти за спеціальністю 101 «Екологія». Розглянуто основні підходи до розвитку професійних знань, умінь і світоглядних орієнтирів майбутніх екологів. Висвітлено значення міждисциплінарних зв’язків у підготовці фахівців екологічного профілю, зокрема в аспектах оцінки впливу автотранспорту на довкілля, сучасних неоекологічних концепцій і прикладних інженерних рішень. Окрему увагу приділено практико-орієнтованим методикам навчання та формуванню відповідального ставлення до збереження природного середовища.
Посилання
Білецький В.С. Основи фахової підготов-ки еколога. – К.: Лібра, 2021. – 228 с.
Шевчук В.Я. Професійна підготовка еко-лога в умовах сталого розвитку. // Вища школа. – 2022. – №3. – С. 18–25.
Романенко О.А. Загальна екологія. Під-ручник. – К.: Ліра-К, 2020. – 456 с.
Мельничук М.П. Неоекологія як інстру-мент сталого природокористування. // Екологічна безпека. – 2021. – №2. – С. 41–48.
Журавльов І.Ю. Інженерна екологія ав-томобільного транспорту. – Дніпро: ДДТУ, 2023. – 312 с.
Кравець Т.І. Транспорт і довкілля: сучас-ні проблеми та технології. // Транспортна екологія. – 2022. – №1. – С. 30–37.
Соловей В.В. Циркулярна економіка у транспортному секторі. // Економіка та екологія. – 2023. – №4. – С. 17–23.
Черненко І.В. Екологічна освіта: зміст, структура, перспективи. // Освіта та розви-ток. – 2022. – №5. – С. 12–20.
Горбачова Н.Л. Екологічне моделювання як інструмент підготовки фахівців. // Науко-вий вісник Екології. – 2021. – №3. – С. 66–71.
Іваненко Л.М. Практико-орієнтоване навчання як засіб формування екологічної компетентності студентів. // Освіта і сталий розвиток. – 2020. – №2. – С. 45–50.
Брайчевський І. В. Вступ до фаху : навч. посіб. Київ : Освіта, 2020. 240 с.
Шевчук В. Я. Загальна екологія. Львів : Світ, 2021. 312 с.
Гусєв А. М. Методологія екологічної освіти. Харків : ХНУ, 2019. 198 с.
Костюк Л. В. Неоекологія: сучасні на-прями. Дніпро : ДНУ, 2022. 254 с.
Назаренко О. М. Інженерна екологія ав-томобільного транспорту. Одеса : ОНУ, 2020. 276 с.