Багаторівневе оцінювання впливу резерву пропускної спроможності зупинного пункту на сервісно-ресурсну ефективність міського пасажирського транспорту

Автор(и)

  • Володимир Олексійович Вдовиченко Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25., Україна
  • Сергій Юрійович Підлубний Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25., Україна
  • Максим Валерійович Літинський Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25., Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2025.108.0.294

Ключові слова:

транспортно-пересадочний вузол, міський громадський пасажирський транспорт, зупинний пункт, пропускна спроможність зупинного пункту

Анотація

Запропоновано розглядати ефективність міського громадського пасажирського транспорту з позицій оцінки впливу резерву пропускної спроможності зупинного пункту на сервісно-ресурсні параметри роботи маршруту та кількості конфліктних ситуацій, що виникають в зупинному пункті під час взаємодії маршрутного потоку. На основі експериментальних досліджень встановлена характеристична залежність впливу резерву пропускної спроможності зупинного пункту на ефективність роботи маршруту та визначено, що існує поріг переходу до умов конфліктної взаємодії. Аналіз кластерного розподілу кількості конфліктних ситуацій дозволив визначити межу переходу, що залежить від півня резерву пропускної спроможності зупинного пункту. Встановлено, що в умовах нерівномірності інтервалу прибуття автобусів мінімальний рівень резерву пропускної спроможності зупинного пункту повинен складати в межах від 0,4 до 0,6.

Біографії авторів

Володимир Олексійович Вдовиченко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25.

д.т.н., проф. каф. транспортних технологій

Сергій Юрійович Підлубний, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25.

аспірант каф. транспортних технологій

Максим Валерійович Літинський, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25.

аспірант каф. транспортних технологій

Посилання

Vuchic V. R. Urban transit: operations, planning, and economics. John Wiley & Sons. 2017. 624 Р.

Buzási A., Csete M. Sustainability indicators in assessing urban transport systems. Periodica Polytechnica Transportation Engineering. 2015. 43(3), Р. 138-145. https://doi.org/10.3311/PPtr.7825

Daraio C., Diana M., Di Costa F., Leporelli C., Matteucci G., Nastasi A. Efficiency and effectiveness in the urban public transport sector: a critical review with directions for future research. European Journal of Operational Research. 2016. 248(1). Р. 1–20. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2015.05.059

Zhang C., Juan Z., Luo Q., Xiao G. Performance evaluation of public transit systems using a combined evaluation method. Transport Policy. 2016. 45. Р. 156–167. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2015.10.001

Ayadi A., Hammami S. An analysis of the performance of public bus transport in Tunisian cities. Transportation Research Part A: Policy and Practice. 2015. 75. Р. 51-60. https://doi.org/10.1016/j.tra.2015.03.009

Нагорний Є.В., Іванов І.Є. Структура кори-сності обслуговування населення пасажирсь-ким транспортом. Science and Transport Progress. 2021. №2(92). С. 5-16. https://doi.org/10.15802/stp2021/237286

Świderski A., Jóźwiak A., Jachimowski R. Operational quality measures of vehicles applied for the transport services evaluation using artificial neural networks. Eksploatacja i Niezawodnosc - Maintenance and Reliability. 2018. 20(2). Р. 292-299. https://doi:10.17531/ein.2018.2.16

Kłos-Adamkiewicz, Z. Value of services for passenger in public transport - theoretical approach. Euro-pean Journal of Service Management. 2018. 25. Р. 125-131. https://doi:10.18276/ejsm.2018.25-15

Vdovychenko V. Influence of reserve of carrying capacity of massage of points is on the sentinel parameters of outage of passenger of transport vehicles. Technology Audit and Production Reserves. 2018. 1/2(39), Р. 69-76. http://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.123604

Nesheli M. M., Ceder A. A. Improved reliability of public transportation using real-time transfer synchronization. Transportation Research Part C: Emerging Technologies. 2015. 60. Р. 525–539. https://doi.org/10.1016/j.trc.2015.10.006

Wu W., Liu R., Jin W. Designing robust schedule coordination scheme for transit networks with safety control margins. Transportation Research Part B: Methodological. 2016. 93. Р. 495–519. https://doi.org/10.1016/j.trb.2016.07.009

Vdovychenko V., Nagornyy Y. (2016) Formation of methodological levels of assessing city public passenger transport efficiency. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2016. 3(3(81)), Р. 44–51. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.71687

Vdovychenko V. Analysis of the resources provision of stopping points of transport-transfer stations of urban passenger transport. Technology Audit and Production Reserves. 2017. 2(2(40), Р. 50–56. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.129152

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-16

Номер

Розділ

ТРАНСПОРТНІ ТЕХНОЛОГІЇ