Дослідження навантаження шарнірного з’єднання та робочого обладнання машини напірної дії для дорожнього будівництва за допомогою математичного моделювання
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2025.108.0.95Ключові слова:
математичне моделювання, гідропривід, тиск, універсальна технологічна машина, ківш навантажувального робочого обладнання, вільні коливанняАнотація
Представлена методика визначення динамічних навантажень на робоче обладнання та шарнірне з’єднання навантажувача на основі математичних моделей що дають змогу оцінити вільні коливання напіврам тягача та робочого навантажувального обладнання під час упровадження ківшу в ґрунт.
Посилання
Кухтов В.Г., Щербак О.В., Сумінов А.В. Удо-сконалення методів розрахунку несучої сис-теми шарнірного тягача. Науковий журнал "Технічний сервіс агропромислового, лісово-го та транспортного комплексів" №5, 2016 – С. 141-147.
Кухтов В.Г., Щербак О.В., Сумінов А.В. Роз-рахунок втомної довговічності несучих сис-тем технологічних машин у nCode DesignLife. Науковий журнал "Технічний сервіс агропромислового, лісового та тран-спортного комплексів" №13, 2018 – С.193-199.
Щербак О.В., Сумінов А.В., Хачатурян С.Л. Розробка методики проектування спеціалі-зованих машин на базі шарнірного тягача // Зб. наук. пр. Вісник ХНАДУ, вип. 95, 2021. – С. 32-37.
Щербак О.В. Розробка раціональних параме-трів з'єднувально-керуючого модуля фрон-тального навантажувача: діс. канд. техн. на-ук: спец. 05.05.04 О.В. Щербак. – Х., 2002. – 120 с.
Щербак О.В., Сумінов А.В. Розробка раціо-нальних параметрів несучої системи шарні-рного тягача // Зб. наук. пр. Вестник ХНАДУ, вип. 73, 2016. – С. 229-233.
Щербак, О., Рагулін, В., & Сумінов, А. Ана-ліз несучої системи навантажувача за ре-зультатами динамічних випробувань у сере-довищі Ansys motion. Автомобільний транс-порт. (51), С.58–65.
D. N. L. Horton and D. A. Crolla, “Theoretical analysis of the steering behavior of articulated frame steer vehicles,” Vehicle System Dynamics, vol. 15, pp. 211—234, 1986.
Y. He, A. Khajepour, J. McPhee, and X. Wang, “Dynamic modeling and stability analysis of articulated frame steer vehicles,” International Journal of Heavy Vehicle Systems, vol. 12, no. 1, pp. 28—59, 2005.
M. Martyna, “Mathematical model of the articulated loader steering system,” in Modelling, Simulation and Control, B, ASME Press, Vol. 18, No.3, pp. 51—64. 1988.
S. Hui and S. H. Zak, “Robust control synthesis for uncertain/nonlinear dynamical systems,” Automatica, vol. 28, no. 2, pp. 289—298, 1992.
B. C. Kuo, Automatic Control Systems, John Wiley and Sons Inc., 1995.
B. G. Poorman, “Electro-hydraulic steering system for an articulated vehicle,” United States Statutory Invention Registration H1,846, 2000.
Y. Zeyada, D. Karnopp, and S. El-Behiry M. El-Araby, “A combined active-steering differential-braking yaw rate control strategy for emergency maneuvers,” SAE Paper 980230, 1998.
Y. He, N. L. Azad, C. Urbaniak, A. Khajepour, and J. McPhee, “Lateral stability analysis and parameter estimation of articulated frame steer vehicles,” in Proceedings of CSME 2004, London, Ontario, Canada, pp. 962—971. 2004.
M. Martyna, “Mathematical model of the articulated loader steering system,” in Modelling, Simulation and Control, B, ASME Press, Vol. 18, No.3, pp. 51—64. 1988.