Побудова регресійної моделі питомої витрати повітря автомобільного пневмодвигуна

Автор(и)

  • Ганна Євгенівна Філатова Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" (НТУ "ХПІ"), вул. Кирпичова, 2, м. Харків, 61002, Україна, Україна
  • Олена Павлівна Варавіна Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" (НТУ "ХПІ"), вул. Кирпичова, 2, м. Харків, 61002, Україна, Україна
  • Ігор Миколайович Нікітченко Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002, Україна, Україна
  • Едуард Вікторович Тесленко Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002, Україна, Україна
  • Андрій Олександрович Круговий Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002, Україна, Україна
  • Михайло Васильович Созикін Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002, Україна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2024.107.0.94

Ключові слова:

питома витрата повітря, пневмодвигун, регресійна модель, електрогідравлічний привід клапанів

Анотація

Результати проведеного дослідження щодо визначення оптимальних режимів роботи пневматичного двигуна демонструють, що залежності питомої індикаторної витрати стисненого повітря можуть бути адекватно визначені за допомогою регресійної моделі другого ступеня функції кутів відкриття-закриття впускних і випускних клапанів. Отримана модель у вигляді полінома другого порядку має високі показники адекватності, що є істотною
перевагою як у цій роботі, так і в процесі використання інших досліджень подібної спрямованості.

Біографії авторів

Ганна Євгенівна Філатова, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" (НТУ "ХПІ"), вул. Кирпичова, 2, м. Харків, 61002, Україна

д.т.н., проф., проф. кафедри комп'ютерної інженерії та програмування

Олена Павлівна Варавіна, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" (НТУ "ХПІ"), вул. Кирпичова, 2, м. Харків, 61002, Україна

доцент кафедри видобутку нафти, газу та конденсату

Ігор Миколайович Нікітченко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002, Україна

к.т.н., доц. кафедри двигунів внутрішнього згоряння

Едуард Вікторович Тесленко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002, Україна

асистент кафедри двигунів внутрішнього згоряння

Андрій Олександрович Круговий, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002, Україна

аспірант кафедри двигунів внутрішнього згоряння

Михайло Васильович Созикін, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002, Україна

аспірант кафедри двигунів внутрішнього згоряння

Посилання

Концепція створення пневматичного двигуна для автомобіля: монографія / О. І. Воронков та ін. Харків: ХНАДУ, 2019. 256 с.

Leontiev, D. M, Voronkov, O. I., Korohodskyi, V. A., Hlushkova, D., Nikitchenko, I. M., Teslenko, E. V., Lykhodii, O. Mathematical Modelling of Operating Processes in the Pneumatic Engine of the Car. SAE Technical Paper 2020-01-2222, 2020. ISSN: 0148-7191. doi: 10.4271/2020-01-2222.

Зміни ефективних параметрів роботи поршневого пневмодвигуна за швидкістними характеристиками / О. І. Воронков та ін. Автомобільний транспорт: зб. наук. пр. 2012. Вип. 31. С. 62–66

Воронков О. І., Леонтьєв Д. М., Тесленко Є. В. Визначення вихідних енергетичних параметрів транспортного засобу із пневматичним двигуном. Автомобільний транспорт: зб. наук. пр. 2013. Віп. 33. С. 70–76.

Вибір схеми електрогідроавтоматики для керування впускним клапаном поршневого пневмодвигуна / О. І. Воронков та ін. Вісник ХНАДУ: зб. наук. пр. 2017. Вип. 78. C. 144–150.

Методика розрахунку об'ємного гідроприводу впускного клапана пневмомотора / Зіновій Lurye та ін. Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. 2020. № 89.

Динаміка об'ємного гідроприводу впускного клапана пневмомотора / Зіновій Lurye та ін. Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. 2020. № 90

"MDI's active chamber". Thefuture.net.nz. Archived from the original on 2011-05-07. Retrieved 2010-12-12 .

Tata Air Car to drive in by 2011. Popular Mechanics . Archived from the original on 2010-02-10.

Marc Carter. "Peugeot Announces Plans to Release a Hybrid Car That Runs on Compressed Air by 2016" . Retrieved 30 May 2015

Matt Campbell (November 3, 2011). The motorbike that runs on air . Сідней Morning Herald. Archived from the original on November 5, 2011. Retrieved 2011-11-07 .

Zero Pollution Motor – Двигуни з нульовим забрудненням. https://zeropollutionmotors.us.

Тесленко Е. В. Експериментальний стенд для дослідження автомобільних пневматичних двигунів із клапанним розподілом повітря. Вісник ХНАДУ: зб. наук. пр. 2018. Вип. 83. С. 23–34

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

ЕНЕРГЕТИЧНЕ МАШИНОБУДУВАННЯ