Аналіз напружено-деформованого стану конструкції дорожнього одягу залежно від розташування навантаження співвідносно країв комбінованої плити
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2024.106.0.102Ключові слова:
асфальтобетонний шар, метод скінченних елементів, модуль пружності, навантаження, напруження, цементобетонна плитаАнотація
Наявні методи розрахування не враховують особливості напружено-деформованого стану асфальтобетонного шару на жорсткій основі у вигляді цементобетонних плит за різних умов навантаження, зокрема таких, як середина, край чи кут плити. Здійснено моделювання напружено-деформованого стану дорожнього одягу методом скінченних елементів за допомогою програмного комплексу ANSYS, досліджено три варіанти розміщення транспортного навантаження: в центрі плити, на її краю та в куті. Здійснено порівняльний аналіз напружено-деформованого стану шарів дорожнього одягу для цих варіантів навантаження та проаналізовано отримані результати з порівняння з вже відомими рішеннями.
Посилання
Толмачев С. М. Будівництво автодоріг із цементобетонним покриттям в Україні – реальність сьогодення. Автошляховик України. 2013. № 4. С. 36–40.
Гамеляк І. П., Корецький А. С., Корецький С. С. Про необхідність будівництва в Україні автомобільних доріг із цементобетонним покриттям. Автошляховик України. 2013. №5. С. 24–31.
Dorozhko E., Ryapuhin V., Makovyey R. Design procedure by strength criteria of asphalt layers on a rigid base taking into account the simultaneous action of external loads and thermal stresses. Procedia Engineering. 2016. Vol. 134. P. 101–108.
Onischenko A., Kovalchuk V., Zagorodniy O. Determining the residual service life of polymermodified asphalt concrete pavement on road bridges. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2023. Vol. 3 № 1(123). P. 41–51.
Дорожко Є. В. Удосконалення методу розрахунку тонких асфальтобетонних шарів на жорсткій основі: дис. …канд. техн. наук: 05.22.11. Харків, 2016. 280 с.
Дорожко Є. В. Врахування сумісної дії зовнішнього навантаження та температури при розрахунках тонких асфальтобетонних шарів на жорсткій основі. Науковий вісник будівництва. 2015. № 4. С. 132–136.
Гамеляк І. П., Шургая А. Г., Якименко Я. М. Математичні моделі властивостей високоміцних цементобетонів для дорожнього будівництва. Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. 2017. Вип. 169. С. 103–110.
Hussan S., Kamal M., Khan M. Determining the contribution of different structural layers of asphalt pavement system to rutting using transverse profile analysis. American Journal of Civil Engineering and Architecture. 2013. Vol. 1. № 6. P. 174–180.
Onischenko A., Aksenov S., Nevynhlovskyy V. Numerical Simulation of Stress-Strain State of Asphalt Concrete Pavement on the Carriageway of the South Bridge in Kiev. Procedia Engineering. 2016. Vol. 134. P. 322–329.
Батракова А. Г., Ряпухін В. М., Дорожко Є. В. Проєктування асфальтобетонних покриттів на жорсткій основі. Частина 2. Розрахунок асфальтобетонних покриттів на жорсткій основі за критеріями міцності: монографія. Харків: ХНАДУ, 2020. 110 с.
Ryapuhin V., Nechytaylo N., Burlachka V. Criteria for flexible pavement calculation. TRANSBALTICA 2011: Proceedings of the 7th International Scientific Conference, Vilnius, 5–6 may 2011. Pр. 252–256.
Арсеньєва Н. О. Удосконалення методу розрахунку нежорстких дорожніх одягів з урахуванням критерію міцності асфальтобетонних шарів на зсув: дис. …канд. техн. наук: 05.22.11. Харків, 2014. 213 с.