ВПЛИВ ТРИВАЛОСТІ ПРОСТОЮ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ В ПЕРЕСАДОЧНИХ ВУЗЛАХ МІСЬКОГО ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ НА УМОВИ СИНХРОНІЗАЦІЇ ПЕРЕСАДКИ ПАСАЖИРІВ

Автор(и)

  • Володимир Олексійович Вдовиченко Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • Сергій Юрійович Підлубний Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2024.105.1.97

Ключові слова:

міський пасажирський транспорт, транспортно-пересадочний вузол, пересадка пасажирів, зупинний пункт

Анотація

В статті розглянуто вплив тривалості простою маршрутних транспортних засобів в транспортно-пересадочному вузлу на параметри синхронізації пересадки пасажирів та конфліктність руху в межах його зупинних пунктів. В процесі аналізу об'єкту дослідження визначено, що можливо покращити умови синхронізації пересадки пасажирів за рахунок збільшення тривалості перебування маршрутних транспортних засобів в зупинних пунктах транспортно-пересадочного вузлу. Визначено, що ключову роль при синхронізації пересадки пасажирів відіграє час відправлення з початкового зупинного пункту, облік розподілу технічної швидкості, тривалість технологічного простою в проміжних пунктах та тривалість перебування маршрутних транспортних засобів в зупинних пунктах транспортного вузлу. За результатами експериментальних досліджень встановлено залежності зміни середнього часу пересадки пасажира та конфліктності руху маршрутних транспортних засобів для транспортно-пересадочного вузлу «вул. Одеська» (м. Харків).

Біографії авторів

Володимир Олексійович Вдовиченко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д.т.н., проф. каф. транспортних технологій

Сергій Юрійович Підлубний, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д.т.н., проф. каф. транспортних технологій

Посилання

Bashynska I., Biskup V., Kuz’kin O., Hryzovska L., Shapoval G. Improving Management Decisions in Urban Passenger Transport Based on the Sociological Study. International Journal of Industrial Engineering and Production Research. 2020. Vol. 31. No. 4. 491-498. https://doi.org/10.22068/ijiepr.31.4. 491

Ishchenko V., Kharuta V. Analysis of the features of passenger transportation projects. Management of Development of Complex Systems. 2024. №57, 27-35. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.57.27-35 [in Ukrainian].

Petrovska S, Haidai H., Levchuk N., Lavryk H. Meta-analysis of the results of researching the quality of city passenger transportation. Economic Bulletin of Dnipro University of Technology. 2022. 79. 148-155. https://doi.org/10.33271/ebdut/79.148

Liu T., Ceder A. Communication-based cooperative control strategy for public transport transfer synchronization. Transportation Research Record, 2016. 2541,27–37. https://doi.org/10.3141/2541-04

Liu T., Cats O., Gkiotsalitis K. A review of public transport transfer coordination at the tactical planning phase. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 2021. 133, 103450.

Ibarra-Rojas O. J., Munoz J. C., Giesen R., Knapp P. Integrating frequency setting, timetabling, and route assignment to synchronize transit lines. Journal of Advanced Transportation. 2019. 1-13. https://doi.org/10.1155/2019/9408595

Gavriilidou A., Cats O. Reconciling transfer synchronization and service regularity: Real-time control strategies using passenger data. Transportmetrica A: Transport Science, 2019. №15(2), 215–243. https://doi.org/10.1080/23249935.2018.1458757

Nesheli M. M., Ceder A., Ghavamirad F., Thacker S. Environmental impacts of public transport systems using real-time control method. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 2017. №51, 216–226. https://doi.org/10.1016/j.trd.2016.12.006

Zhang M., Yen B.T. The impact of Bus Rapid Transit (BRT) on land and property values: A meta-analysis. Land Use Policy. 2020. 96. Р. 104-126. https://doi.org/10.1016/j.landusepol. 2020.104684

Markevych A., Vdovychenko V., Ivanov I. Influence of bus service downtime in the transport interchange on the duration of inter-route transfer of passengers. Technology Audit and Production Re-serves. 2021. 3/2(59). 6-10. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.231465

Vdovychenko V. Slot coordination of motion of urban public passenger transport in the conditions of transport-transplantation terminal. Transactions of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University. 2017. №5(106). С. 51-55. [in Ukrainian].

Vdovychenko V. Influence of reserve of car-rying capacity of massage of points is on the sentinel parameters of outage of passenger of transport vehi-cles. Technology audit and production reserves. 2018. №1/2(39). 69-76. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.123604

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Номер

Розділ

ТРАНСПОРТНІ ТЕХНОЛОГІЇ