ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЛЬЩІ: ПОШУК ЕФЕКТИВНИХ ШЛЯХІВ ТРИВАЄ
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2024.104.1.140Ключові слова:
компетентності, мова, навички, теорія, практикаАнотація
Метою даної статті є дослідження еволюції процесу вивчення іноземних мов у Польщі, яка є найбільш близькою до України за територією та історією. Розглядаються спільні труднощі, що має допомогти Україні перейняти досвід Польщі в галузі навчання іноземних мов, особливо з урахуванням спільних викликів та етапів вступу до європейської спільноти. У даній науковій розвідці пропонується аналіз особливостей навчання англійської мови в навчальних закладах Польщі на різних етапах розвитку країни, які відзначаються зміною стратегії в навчанні. Наголошується також не тільки на відмінності, але й на схожості польської та української систем навчання іноземних мов на різних етапах, пропонується аналіз якості викладання та її впливу на підготовку викладачів іноземних мов для шкіл та вишів.
Посилання
Komorowska, H. (2015). Rola nauczyciela – mity i slogany a rzeczywistość. [The role of the teacher - myths and slogans versus reality] Neofilolog 45/2, 143-156. [in Polish]
Rokita J. (2005). Portfolios in Language Teacher Education. Studies in Teacher Education. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. S. 26–33. [in English]
Komorowska H. (2017). Kształcenie jezykowe w Polsce. 60 lat czasopispa [Language Education in Poland. 60 years of the magazine Foreign languages at school]. Fundacja rozwoju system edukacji. 127 s. [in Polish]
Pawlak, M. (2006). Europejskie Portfolio językowe dla uczniow szkoł ponadgimnazjalnych i studentow w badaniach pilotażowych – opinie, uwagi, sugestie. [European Language Portfolio for high school and college students in pilot study - opin-ions, comments, suggestions]. Języki Obce w Szkole. T. 5. S. 63-74. [in Polish]
Poszytek, P. (2009). Nowości w unijnej polityce językowej i co z nich wynika dla Polski. [New devel-opments in EU language policy and what they mean for Poland]. Języki Obce w Szkole. T. 1. S. 81-85. [in Polish]