ЗНИЖЕННЯ РІВНЯ ІНФРАЧЕРВОНОГО ВИПРОМІНЮВАННЯ НАЗЕМНОЇ ТРАНСПОРТНОЇ МАШИНИ ПІД ЧАС ЇЇ РУХУ
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2024.104.1.64Ключові слова:
дизельний двигун, відпрацьовані гази, температура, помітність, тепловий слід, інфрачервоний спектрАнотація
Наведено порівняльні результати чисельного моделювання процесу течії відпрацьованих газів у проточній частині випускного тракту двигуна наземної транспортної машини, з урахуванням їх розбавлення атмосферним повітрям. Для моделювання використовувався метод кінцевих об’ємів. Задача вирішувалася у тривимірній стаціонарній постановці. В якості робочого тіла розглядалися відпрацьовані гази з відповідними теплофізичними властивостями та атмосферне повітря. Для моделювання в’язкої турбулентної течії використовувалась k-e модель турбулентності. В роботі показано, що додавання атмосферного повітря дозволяє ефективно знижувати температуру відпрацьованих газів. Використання штатної системи ежекції дозволяє реалізувати зниження температури відпрацьованих газів на 10-12 градусів – без додаткових енерговитрат. В експлуатації це, за певних умов, забезпечить зниження рівня інфрачервоного випромінювання наземної транспортної машини з двигуном внутрішнього згоряння, а відтак, і ймовірність її виявлення та ураження.
Посилання
Anna Pohl, Yvonne Paulley, Anthony Smith, Ove Gustafsson, Sebastian Möl-ler, Jonas Allvar, The impact of exhaust plumes on the infrared signature of combat vehicles – an experimental and analytical study, Journal of Quantitative Spectroscopy and Radiative Transfer, Volume 306, 2023,108649,
https://doi.org/10.1016/j.jqsrt.2023.108649.
Veerman HET, Schleijpen HMA, Brettschneider A, Amram R. Ship signa-ture management to increase infrared countermeasure effectiveness. In: Pro-ceedings of the volume 11539, technol-ogies and systems, platforms, effects IV: 1153903; 2020. Event: SPIE Security and Defence, 2020, Online Only.
https://doi.org/10.1117/12.2573953
Taeil Kim, Taehwan Kim, Ji-Yeul Bae, Daeyoon Jung, Hyung Hee Cho. Infra-red Signature Analysis on Armored Ve-hicle Applied with Emissivity Controlled Structure. Journal of the Computational Structural Engineering Institute of Korea, 30(2), pp.179 -184, April, 2017
https://doi.org/10.7734/COSEIK.2017.30.2.179
L. I. Anatychuk, R. V. Kuz, Yu. Yu. Rozver. Efficiency of thermoelectric re-cuperators of the exhaust gas energy of internal combustion engines. AIP Conf. Proc. 1449, 516–519 (2012)
https://doi.org/10.1063/1.4731607
Pat. 633 U Ukraini. Gazopovitryaniy trakt ejekciynoi sistemi oholodjennya silovoi us¬tanovki bronemashini. Opubl. 16.10.2000.
Avramenko A.M. Suchasni metodi dosli djennya ekonomichnih, ekologichnih ta resursnih pokazniki v dizel nih dviguni v: monografiya. Harkiv: IPMash NAN Ukraini, 2019. 204 s. ISBN 978-966-02-9043-3.