ВПЛИВ ФОНЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ НА УСПІХ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

  • Наталія Віталіївна Саєнко Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2023.102.1.104

Ключові слова:

іноземна мова, фонетична компетенція, міжкультурна компетенція, студенти технічного університету, мобільне навчання

Анотація

У статті проаналізовано поняття фонетичної компетенції, що містить такі складники, як фонетичні навички, фонетичні знання і фонетична усвідомленість. Підкреслено роль, яку відіграє фонетична компетенція в реалізації міжкультурної комунікації. Зазначено, що обмежена кількість годин на вивчення іноземної мови у немовному виші та стрімкий розвиток електронних освітніх ресурсів потребують пошуку нових засобів навчання вимови у контексті підготовки до міжкультурної комунікації. Описано досвід використання мобільних технологій у комбінованому формуванні фонетичної і міжкультурної компетенцій студентів технічного університету.

Біографія автора

Наталія Віталіївна Саєнко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д.п.н., проф., Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Посилання

Botvyna, N. V. (2000). Mizhnarodni kulturni tradytsii: mova ta etyka dilovoho spilkuvannia [International cultural traditions: language and ethics of business communication]. K. : ArtEk, 2000. 192 s. [in Ukrainian]

Gurova, T., Riabukha, T., Zinenko, N., Gostishcheva, N. (2018). Phonetic com-petence of future interpreters: features of formation. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia : Pedahohika. № 1 (20). S. 151-156.

Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka: pidruchnyk dlia studentiv klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv (2013). [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice: a textbook for students of classical, pedagogical and linguis-tic universities] / Bihych O. B., Borysko N. F., Boretska H. E. ta in. K. : Lenvit. 590 s. [in Ukrainian]

Borysko, N. F. (2011). Metodyka formuvannia inshomovnoi fonetychnoi kom-petentsii [Methodology for the formation of foreign language phonetic competence]. Ino-zemni movy. №3b. (67). S. 3-14. [in Ukraini-an]

Tarasenko, T. V., Kulykova, L. A. (2017). Dialoh kultur u teorii mizhkulturnoi komunikatsii ta praktytsi vykladannia ino-zemnykh mov [Dialogue of cultures in the theory of intercultural communication and the practice of teaching foreign languages]. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia : Pedahohika. № 18. S. 42-46. [in Ukrainian]

Cherednychenko, O. I. (2007). Pro movu i pereklad: monohrafiia [About lan-guage and translation]. Kyiv: Lybid. 248 s. [in Ukrainian]

Bell, R. T. (1976). Sociolinguistics: Goals, Approaches and Problems. London: Batsfor.

Iermolenko, S. (2015). Spetsyfika metodyky navchannia ukrainskoi orfoepii [The specifics of the teaching methodology of Ukrainian spelling.]. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichno-ho universytetu. Seriia : Pedahohika. № 1. S. 199-205. [in Ukrainian]

Bakum, Z. (2008). Teoretyko-metodychni zasady navchannia fonetyky ukrainskoi movy v himnazii : monohrafiia [Theoretical and methodological principles of teaching the phonetics of the Ukrainian lan-guage in the gymnasium]. Kryvyi Rih. 338 s. [in Ukrainian]

Metodyka vykladannia anhliiskoi movy : navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zak-ladiv [Methodology of teaching English: edu-cational and methodological manual for stu-dents of higher educational institutions] (2018) / uklad. Kholod I. V. Uman : Vizavi. 165 s. [in Ukrainian]

Lushchyk, Yu. M., Pikulytska, L. V., Tsyhanok, H. M. (2019). Vykorystannia au-diolinhvalnoho metodu na pochatkovomu etapi vyvchennia ukrainskoi movy yak ino-zemnoi [Using the audio-lingual method at the initial stage of learning the Ukrainian lan-guage as a foreign language]. Young Scientist. № 5 (69). S. 439-442. [in Ukrainian]

Lado. R. (1964). Language teaching : a scientific approach. New York : MkGraw-Hill. 239 p.

Fries, C. (1945). Teaching and learn-ing English as a foreign language. Michigan : University of Michigan Press. 153 p.

Gurova, T., Riabukha, T. Zinenko, N., Gostishcheva, N. (2020). Mobile learning in developing phonetic competence of future interpreters. Advanced Education. № 14. P. 66-74. https://doi.org/10.20535/2410-8286.155398

Pegrum, M. (2005). Mobile learning: languages, literacies and cultures (new lan-guage learning and teaching environments). London: Palgrave Macmillan.

Slovnyk-dovidnyk z ukrainskoi linhvodydaktyky : navchalnyi posibnyk [Dic-tionary-reference for Ukrainian language didactics: study guide] (2015). / za red. M. Pentyliuk. Kyiv : Lenvit. 320 s. [in Ukraini-an].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-26

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА