СТРУКТУРА ВАРІАТИВНОГО АНАЛІЗУ ДОЦІЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРІОРИТЕТНОГО РУХУ МІСЬКОГО ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2023.102.1.78Ключові слова:
міський пасажирський транспорт, пріоритетний рух, спеціальна смугаАнотація
В статті запропоновано проводити оцінку доцільності організації спеціальних смуг пріоритетного руху міського пасажирського транспорту на основі сформованого структурного контуру. Такий зв'язок відтворює вплив параметрів організації спеціальних смуг міського пасажирського транспорту на рівень ризику ускладнення руху транспортного потоку та експлуатаційні показники роботи рухомого складу на маршрутах мережі. Метою роботи є встановлення структури визначення раціонального варіанту організації пріоритетного руху міського пасажирського транспорту з позицій оцінки підвищення ефективності роботи маршруту та виникнення критичних ризиків функціонування елементів вулично-дорожньої мережі. Методичним джерелом оцінювання доцільності виділення спеціальних смуг міського пасажирського транспорту є запропонована нечітка продукційна модель. Розроблена модель має структурно-логічний зв’язок, який відтворює вплив характеристичних умов реалізації операцій на формування загального результату, що представляється ризиками ускладнення умов дорожнього руху та покращенням показників транспортного процесу.
Посилання
Zhang, M., & Yen, B. T. (2020). The impact of Bus Rapid Transit (BRT) on land and property val-ues: A meta-analysis. Land Use Policy, 96, 104-126. https://doi.org/10.1016/j.landusepol. 2020.104684
Hoonsiri, C., Chiarakorn, S., & Kiattikomol, V. (2021). Using combined bus rapid transit and buses in a dedicated bus lane to enhance urban transportation sustainability. Sustainability, 13(6), 3052. https://doi.org/10.3390/su13063052
Taran, I.O., & Litvin, V.V. (2019) Metodyka rozrakhunku ta otsinka efektyvnosti kombinovanoho rezhymu rukhu na miskomu avtobusnomu marshruti. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho avtomobilno-dorozhnoho universytetu, 85, 93-106. https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2019.85.0.93 [in Ukrainian].
Oskarbski, J., Birr, K., Miszewski, M., & Żarski, K. (2015). Estimating the average speed of public transport vehicles based on traffic control system data. In 2015 International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems. 287-293. https://doi.org/10.1109/MTITS.2015.7223269
Wu, W., Head, L., Yan, S., & Ma, W. (2018). Development and evaluation of bus lanes with intermittent and dynamic priority in connected vehicle environment. Journal of Intelligent Transportation Systems, 22(4), 301-310.
https://doi.org/10.1080/15472450.2017.1313704
PIARC: priority for public transport and other high occupancy vehicles (HOV) on urban roads. Reference: 10.07. B Routes (1995). Roads special issue II-199, 51.
Seo, Y.U., Jang, H,. & Park, J.H. (2005) A Study on Setting-Up a Methodology and Criterion of Exclusive Bus Lane in Urban Area. Proceedings of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, 5, 339-341.
Kashkanov, A.A., & Kuzhel, V.P. (2017) Orhanizatsiia dorozhnoho rukhu: navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: VNTU, 125 [in Ukrainian].
Vikovych, I.A., Zubachyk, R.M., & Bespalov, D.O. (2014) Vyznachennia efektyvnosti metodu «spetsialna smuha u zoni perekhrestia» z pozytsii zabezpechennia priorytetu u chasi. Tekhnolohichnyi audyt ta rezervy vyrobnytstva: naukovyi zhurnal. 5/1(19). 40–45. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2014.28095 [in Ukrainian].
Aven T. (2019) The science of risk analysis: Foundation and practice. Routledge. 317 р.
Vdovychenko, V.O. (2017) Servisno-resursna model funktsionuvannia miskoho hromadskoho pasazhyrskoho transportu. Visnyk KrNU imeni My-khaila Ostrohradskoho. 2(103). 82-90 [in Ukrainian].