СТВОРЕННЯ ТА ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІЧНИХ МОДЕЛЕЙ ДВЗ У СЕРЕДОВИЩІ OPENMODELICA

Автор(и)

  • Михайло Олександрович Гончар Національний транспортний університет, Україна
  • Володимир Анатолійович Ніколаєнко Національний транспортний університет, Україна
  • Микола Павлович Цюман Національний транспортний університет, Україна
  • Сергій Володимирович Сосіда Національний транспортний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2023.101.2.174-181

Ключові слова:

динамічна модель, двигун внутрішнього згорання, OpenModelica, Modelica

Анотація

Стаття присвячена створенню та дослідженню дискретних динамічних моделей двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) з використанням відкритого інструменту OpenModelica для моделювання та симуляції фізичних систем. Запропонована методика визначення масово-інерційних параметрів ланок кривошипно-шатунних механізмів ДВЗ та показано як на їх основі побудувати динамічні моделі. Розроблено алгоритм мовою Modelica, проведено розрахунок власних частот та форм коливань.

Біографії авторів

Михайло Олександрович Гончар , Національний транспортний університет

к.т.н., проф. каф. теоретичної та прикладної механіки

Володимир Анатолійович Ніколаєнко , Національний транспортний університет

к.т.н., доц. каф. інженерії машин транспортного будівництва

Микола Павлович Цюман , Національний транспортний університет

к.т.н., доц. каф. двигунів і теплотехніки

Сергій Володимирович Сосіда , Національний транспортний університет

аспірант каф. двигунів і теплотехніки

Посилання

Nikolaienko V.A. (2021). The mobile continuous action earth-moving machine creation on the dy-namic load [Thesis for a Candidate of Science in Engineering, Kyiv, National Transport University] Kharkiv National Automobile and Highway University, https://www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/Spec_VR_64.059.01/Nikolaienko_dis.pdf.

Lomakin V.O. (2017). Decreasing Of Speed Fluctuation Of Internal Combustion Engine By Improving The Flywheel Design [Thesis for a Candidate of Science in Engineering, Zhytomyr, Zhytomyr State Technological University] Na-tional Transport University, http://diser.ntu.edu.ua/Lomakin_dis.pdf.

Talikoti, B.S., Kurbet, S.N., & Kuppast, V.V. (2015). A review on vibration analysis of crankshaft of internal combustion engine. International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET), 2(9), 2236-2240. [in English].

Pawlowski M.A. (2002) Teoretichna mehanika [Theoretical Mechanics]. Kyiv: TehnIka. 512pp. [in Ukranian].

Rahnejat, H. (Ed.). (2010). Tribology and dynamics of engine and powertrain: Fundamentals, applications. Elsevier. [in English].

Karaban V.M. (1992) DinamIka kolinchastih valiv dviguniv vnutrishnogo zgorannya [Dynamics of crankshafts of internal combustion engines] Study guide, Kyiv: NMC VO, 204pp. [in Ukranian].

Sobol N. V. Tarsis. Y. L. (2009) Opredelenie krutilnoy podatlivosti kolena kolenchatogo vala metodom konechnyih elementov [Determination of crankshaft`s torsional stiffness by finite ele-ments method] Kyiv: Bulletin of NTU "KPI" Dynamics and strength of machines, №42. 151p-156p. [in Russian].

Weaver, W., Timoshenko, S.P., and Young, D.H. (1991). Vibration Problems in Engineering. 5th ed. New York: Wiley. [in English].

Gonchar M. O. (2011) Teoriya mehanizmiv i mashin [Theory of Mechanisms and Machines] Kyiv: "Winchenko". 456pp. [in Ukranian].

Access mode: https://www.modelica.org/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

ЕНЕРГЕТИЧНЕ МАШИНОБУДУВАННЯ