ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ КОНСТРУКЦІЇ ШАХТНИХ БАРАБАНІВ

Автор(и)

  • Наталія Миколаївна Фідровська Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • Євген Дмитрович Слєпужніков Національний університет цивільного захисту України, Україна
  • Вікторія Валентинівна Нестеренко Первомайська філія національного університету кораблебудування ім. Адм. Макарова, Україна
  • Заур Разилович Мусаев Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2023.101.2.142-146

Ключові слова:

шахтний барабан, лобовина, обичайка, міцність, момент згину

Анотація

Проблема. В статті розглянута проблема шахтних барабанів, а саме скоректований підхід до обґрунтування їх конструкції, запропоновані шляхи покращення їх експлуатаційних властивостей. Шахтні барабани забезпечують надійну роботу всієї підйомної машини і нерідко і безпеку самих людей, тому тема, яка розглядається в статті дуже актуальна. Мета. Практика конструювання шахтних барабанів базується на застосуванні елементної жорсткості, таких як ребра, кільця і косинки. Це значно збільшує вагу і складність виготовлення барабана, а також приводить до появи місцевих напружень в точках приварювання. В шахтних барабанах навантаженими являється не тільки обичайка барабана, але і лобовини. Методика. Для збільшення їх жорсткості вони посилюються косинками, що не тільки збільшує вагу самого барабана, але значно ускладнює технологію. При цьому міцність лобовин зменшується, тобто ми маємо зворотній ефект. Це значно ускладнює роботу конструкції і приводить до руйнування зварювальних швів та виникнення тріщин. Підсилення зварювальних швів не покращує ситуацію, а навпаки, зменшують довговічність обичайки шахтного барабана. Результати. Проведені розрахунки міцності лобовини по спрощеній і уточненій методиці показали, що міцність лобовини повністю забезпечена і необхідності установки додаткової конструкції у вигляді косинок не має сенсу. Оригінальність. При цьому були враховані додаткові фактори, які в попередніх розрахунках не розглядалися, такі, наприклад, як жорсткість самих лобовин і коефіцієнт тертя між канатом і барабаном. Практична цінність. Запропоноване в статті застосування нової методики розрахунків міцності оболонки шахтного канатного барабана дозволяє значно покращити роботу шахтних підйомних машин, зменшити кількість ремонтів і забезпечити їх довговічність. Крім цього, металоємність барабанів значно зменшується, що дозволяє отримати значну економію їх вартості та забезпечити надійну роботу всього процесу шахтного підйому.

Біографії авторів

Наталія Миколаївна Фідровська , Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Завідувач кафедри будівельних і дорожніх мащин. Доктор технічних наук, професор.

Євген Дмитрович Слєпужніков, Національний університет цивільного захисту України

кандидат технічних наук, доцент, кафедра спеціальної хімії і хіміяної технологій

Вікторія Валентинівна Нестеренко , Первомайська філія національного університету кораблебудування ім. Адм. Макарова

кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри енергомашинобудування

Заур Разилович Мусаев, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

кандидат технічних наук, асистент кафедри будівельних і дорожніх мащин

Посилання

Hryhorov O.V. Vantazhopidiomni mashyny /O.V.Hryhorov, N.O.Petrenko // – Kharkiv. NTU «KhPI», 2006. – 304s

V.A.Malinovsky and N.S.Tarnavskaya. Adapted hoist ropes// OIPEEC Bulletion 91? 2006. –p.29-44.

Woernle W. Drahtseilfirschung Zeitschrift des Vereine Deutscher Ingenieurs, Band, 78, N, 52, 1934.

H.Ernst. Die Hebezeuge. Bd. 1. 1958.

Fidrovska N.M. Nova metodyka rozrakhunkiv kanatnykh barabaniv / N.M.Fidrovska // Naukovyi visnyk budivnytstva. KhDTUBA, KhOTB ABU, vyp.. 74. 2013.- S. 237-241.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВЕ МАШИНОБУДУВАННЯ