МОДЕЛЮВАННЯ РУХУ ПОВОРОТНОГО ПОТОКУ НА РЕГУЛЬОВАНОМУ ПЕРЕХРЕСТІ
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2023.101.0.156Ключові слова:
регульоване перехрестя, транспортний потік, потік насичення, траєкторія руху, імітаційне моделюванняАнотація
В умовах неможливості модернізації вулично-дорожньої мережі міст актуальним є завдання оптимізації та удосконалення проектування циклів світлофорного регулювання на перехрестях, зокрема удосконалення методів оцінки потоків насичення смуг руху. Геометричні параметри перехрестя перш за все впливають на характеристики руху виділених поворотних потоків, та через це – на величину потоку насичення. Цей фактор враховується у більшості емпіричних методів, однак в методиці НСМ 2000 відповідний корегувальний коефіцієнт приймається постійним. Для перевірки ступеня впливу радіусу траєкторії руху поворотного потоку на потік насичення виділеної смуги руху було проведено імітаційне моделювання роботи умовного регульованого перехрестя в програмі PTV VISSIM. Результати показали, що для виділених поворотних смуг потік насичення зростає при збільшенні радіусу траєкторії руху поворотного потоку, що відповідає класичній формулі Ф. Вебстера, при значенні радіусу до 15 м. Тому корегування потоку насичення для виділених поворотних потоків в цьому раз є доцільним. При русі потоку по траєкторії з більшим радіусом потік насичення не залежить від геометрії перехрестя.
Посилання
Traffic Congestion and Reliability: Trends and Advanced Strategies for Congestion Mitigation. Federal Highway Administration. September 1, 2005. Available at: https://ops.fhwa.dot.gov/congestion_report/.
Lutskin Ye. S., Serohina N. V. Osnovni proble-my ta mozhlyvosti rozvytku dorozhno-transportnoi infrastruktury Ukrainy. Visnyk ODABA. 2016. № 63. S. 223-229. [in Ukrainian].
HCM 2010: Highway Capacity Manual. Transportation Research Board of the National Academies/ Washington D.C., 2010. Available at: https://www.pdfdrive.com/highway-capacity-manual-2010-e157782591.html.
Webster F. B. Cobbe. Traffic signals. Road Rese arch Technical Paper. № 56, HMSQ, 1966. London. 112 p.
Teply S., Allingham D. I., Richardson D. B., Stephenson B. W. Canadian Capacity Guide for Signalized Intersections. Third Edition. Toronto: Institute of Transportation Engineers, District 7, 2008. 230 p.
Kerstin Lemke. The new German Highway Capacity Manual (HBS 2015). Transportation Research Procedia. Volume 15, 2016, Pages 26-35. doi:10.1016/j.trpro.2016.06.003.
WisDOT Vissim Vehicle Fleet Study. Wisconsin Department of Transportation. 2020. Available at: https://wisconsindot.gov/dtsdManuals/traffic-ops/programs/analysis/vissimstudy.pdf.
Volodymyr Sistuk, Yurii Monastyrskyi. Comparative study of VISSIM and HCM technique LOS determination as exemplified by T-shape and partial cloverleaf interchanges. ICCPT 2019: Current Problems of Transport: Proceedings of the 1st International Scientific Conference, May 28-29, 2019, Ternopil, Ukraine.
Mahmoud Arafat, Sajidur Rahman Nafis, Eazaz Sadeghvaziri, Fahmid Tousif. A data-driven approach to calibrate microsimulation models based on the degree of saturation at signalized intersections. Transportation Research Inter-?isciplinary Perspectives. Volume 8, November 2020. Doi:10.1016/j.trip.2020.100231.
Abhishek Singh, Bindiya Patel. Calibration of Simulation Models using the VISSIM Software – A Review. International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET). 2021. Volume 08. Issue: 09.
B.Vinayaka, Rahul L Kadam. Saturation and Delay Model Microsimulation Using Vissim - A Case Study. International Journal of Engineering Research & Technology (IJERT). ISSN: 2278-0181. Vol. 5 Issue 06. 2016. Doi: 10.17577/IJERTV5IS060790.
Buck H. Sebastian; Mallig Nicolai; Vortisch Peter. Calibrating Vissim to Analyze Delay at Signalized Intersections. Transportation Research Record. Volume 2615 (1). 2017. Doi: 10.3141/2615-09.