ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОДІЇ КОРОТКОБАЗОВОГО НАВАНТАЖУВАЧА З ОПОРНОЮ ПОВЕРХНЕЮ ПІД ЧАС ТРАНСПОРТНИХ ОПЕРАЦІЙ

Автор(и)

  • Заур Разилович Мусаєв Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • Світлана Володимирівна Понікаровська Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2023.101.0.112

Ключові слова:

короткобазовий навантажувач, нерівність, стійкість, робоча поверхня, транспортний режим

Анотація

Проблема. Актуальність роботи полягає у створенні та вдосконаленні навантажувально-розвантажувальних машин. Мета. У статті розглядається транспортний режим короткобазового навантажувача ПМТС 1200, а саме процес переїзду через одиночну перешкоду. Методика. Через коротку базу і центр ваги, який конструктивно розташований ближче до задньої осі, при подоланні нерівностей робочої поверхні машина втрачає стійкість внаслідок відриву задніх коліс від опорної поверхні, що знижує її ефективність і продуктивність. Результати. Тому виникає необхідність підвищення ефективності роботи короткобазових навантажувачів при подоланні нерівностей на робочому майданчику за рахунок використання інтелектуальної системи керування в транспортному режимі, що підвищує стійкість машини. Новизна. З іншого боку, системи автоматизації керування машинами потребують врахування транспортного режиму, математичного моделювання машини та алгоритмізації робочих процесів, оскільки ці параметри є суттєвими для розробки систем керування. Таким чином, створення адаптивних систем автоматичного керування робочими процесами короткобазових навантажувачів є актуальною науково-технічною проблемою, вирішення якої має велике народногосподарське значення для будівельної галузі. Практична цінність. За допомогою розроблених математичних моделей отримано залежності, що характеризують взаємодію коліс навантажувача з опорною поверхнею, які мають складний характер, але відображають взаємодію короткобазового навантажувача з перешкодою і можуть бути використані для оцінки стійкості машини та тягових можливостей її окремих коліс.

Біографії авторів

Заур Разилович Мусаєв, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

кандидат технічних наук, доцент, кафедра будівельних і дорожніх машин ім. А.М. Холодова

Світлана Володимирівна Понікаровська, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

ст. викладач кафедри іноземних мов

Посилання

URL:https://www.mysciencework.com/patent/show/selfpropelled-loader-carrier-US5490755A (дата звернення: 10.04.2023).

URL:https://www.researchgate.net/publication/335792214_Designing_optimal_structure_of_road_construction_machines_kits (дата звернення: 10.04.2023).

URL: https://www.volvoce.com/asia/en-as/about-us/blog/2021/everything-you-need-to-know-about-wheel-loaders/ (дата звернення: 10.04.2023).

https://www.designingbuildings.co.uk/wiki/Earthmoving_equipment (дата звернення: 10.04.2023).

Rozenfeld M. V., Yefymenko O. V., Musaiev Z. R. Mathematical modelling of the process of the single-unit perishable food supply by corotkobazovym navantazhuvachem. Problems of trans-port and logistics development: Proceedings of the 9th international scientific and practical conference (m. Odesa, 22 - 24 travnia 2019). Odesa, 2019. S. 164 - 167.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВЕ МАШИНОБУДУВАННЯ