МЕТОД, МОДЕЛЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ВИЗНАЧЕННЯ ЦІННОСТІ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ В ІНТЕРЕСАХ БЕЗПЕКИ ТЕХНІЧНИХ ОБ‘ЄКТІВ

Автор(и)

  • Олександр Васильович Полярус Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine
  • Андрій Володимирович Лебединський Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine
  • Євген Олександрович Чепусенко Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2022.99.0.138

Ключові слова:

прогин, мостова споруда, цінність вимірювальної інформації, інформаційна технологія, безпекові рішення

Анотація

Продовження термінів експлуатації технічних об‘єктів нерозривно пов’язане з безпекою їх роботи і впливу на навколишнє середовище. Рішення повинно прийматись на основі аналізу інформації, що отримують з багатьох датчиків різного типу. В статті представлено метод визначення цінності вимірювальної інформації для безпеки мостових споруд, який ґрунтується на теорії статистичних рішень. Доведено, що при розробці інформаційних технологій на великих мостах та інших подібних технічних об‘єктах потрібно, з одного боку, для виконання умов безпеки мінімізувати середній ризик і, з іншого боку, обирати інформацію, цінність якої перевищує деякий допустимий поріг, що є різним для мостових споруд і залежить від оснащеності її датчиками, інформаційних технологій, що будуть використовуватись, і ще від багатьох факторів, які властиві мосту та умовам його експлуатації. Метод, модель та інформаційна технологія, які розроблені для мостової споруди, можна застосовувати і для інших технічних об‘єктів.

Біографії авторів

Олександр Васильович Полярус, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д.т.н., проф. каф. метрології та безпеки життєдіяльності

Андрій Володимирович Лебединський, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

доктор філософії, доц. каф. комп’ютерних технологій і мехатроніки

Євген Олександрович Чепусенко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

асп. каф. метрології та безпеки життєдіяльності

Посилання

Ekspluatatsiia i rekonstruktsiia mostiv. / N. Ye. Strakhova ta in. Vyd. 2-he. Kyiv: Transportna akademiia Ukrainy, 2002. 408 c.

DBN V.1.2-15:2009 Sporudy transportu. Mosty ta truby. Navantazhennia i vplyvy. [Chynnyi vid 2009-11-11]. Vyd. ofits. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy, 2009. 66 s. (Derzhavni budivelni normy Ukrainy).

American Society of Civil Engineering (ASCE). Infrastructure Report Card. Reston: ASCE, 2017. 112 p.

Kratky R. J. Assessment of Performance of Vital Long-Span Bridges in the United States. Ohio: American Society of Civil Engineers, 2004. 42 p.

Frangopol D. M. Bridge Safety and Reliability. Ohio: Structural Engineering Institute of the American Society of Civil Engineers, 1999. 239p.

Gentile C. Application of Microwave Remote Sensing to Dynamic Testing of Stay-Cables. Re-mote Sensing. 2010. Vol. 2. P. 36-51.

Spencer B. F., Hoskere V., Narazaki Y. Advances in computer vision-based civil infrastructure in-spection and monitoring. Engineering. 2019. № 5. P. 199-222.

Noncontact Deflection Distribution Measurement for Large-Scale Structures by Advanced Image Processing Technique / S. Ri et al. Materials Transactions. 2012. Vol. 53, № 2. P. 323-329.

Riveiro B., Lindenbergh R. Laser Scanning: An Emerging Technology in Structural Engineering. Boca Raton: CRC Press, 2019. 270 p.

Kaloop M. R., Hu J. W. Dynamic performance analysis of the towers of a long-span bridge based on GPS monitoring technique. Journal of Sensors. 2016. DOI: 10.1155/2016/7494817.

Zhou X., Zhang X. Thoughts on the Development of Bridge Technology in China. Engineering. 2019. Vol. 5. P. 1120–1130.

Suchocki C., Błaszczak-Bąk W. Down-Sampling of Point Clouds for the Technical Diagnostics of Buildings and Structures. Geosciences. 2019. Vol. 9, № 2. P. 70. DOI: 10.3390/geosciences9020070.

Pipinato A. Innovative Bridge Design Handbook: Construction, Rehabilitation and Maintenance. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2015. 878 p.

Measurement of the Bridge Surface Deflections Using Near-Field Amplitude of Secondary Radia-tors System / A. V. Lebedynskyi et al. Advances in Science, Technology and Engineering Systems Journal. 2017. Vol. 2, № 6. P. 217-224.

A Decade of Modern Bridge Monitoring Using Terrestrial Laser Scanning: Review and Future Di-rections / M. Rashidi et al. Remote Sensing. 2020. Vol. 12, № 22. P. 3796. DOI: 10.3390/rs12223796.

Glazer. R. Measuring the Value of Information: The Information-Intensive Organization. IBM Systems Journal. 1993. P. 99–110.

Weill P. The Relationship Between Investment in Information Technology and Firm Performance: A Study of the Valve Manufacturing Sector. Graduate School of Management, University of Melbourne. 1990.

Stratonovych R. L. Teoryia ynformatsyy. Mos-kva: Sov. radyo, 1975. 424 c.

Poliarus O. V., Lebedynskyi A. V. Metod, model ta informatsiina tekhnolohiia vyznachennia stalosti informatsii pry dystantsiinomu kontroli stanu tekhnichnykh obiektiv. Vidkryti informatsi-ini ta kompiuterni intehrovani tekhnolohii. 2021. № 92. DOI: 10.32620/oikit.2021.92.12.

Czerniawski T., Leite F. Automated digital model-ing of existing buildings: A review of visual object recognition methods. Automation in Construc-tion. 2020. Vol. 113. P. 103-131.

Byrher Y. A. Tekhnycheskaia dyahnostyka. Moskva: Mashynostroenye, 1978. 240 c.

Korohodyn V. Y., Korohodyna V. L. Ynfor-matsyia kak osnova zhyzny. Dubna: Fenyks, 2000. 208 c.

Rashidi M., Samali B. A new model for bridge management: Part A: Condition assessment and priority ranking of bridges. Aust. J. Civ. Eng. 2016. № 14. P. 35-45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Номер

Розділ

КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ