ОБҐРУНТУВАННЯ ПЕРСПЕКТИВНОГО НАПРЯМУ РОЗРОБЛЕННЯ ПРИСТРОЇВ КЕРУВАННЯ ТИСКОМ У ШИНАХ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ

Автор(и)

  • Микола Григорович Михалевич Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Олексій Леонідович Просяк Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2021.93.0.136

Ключові слова:

пневматична шина, температура, теплообмін, тиск, керування, пристрої, параметри, децентралізація, навантаження, реакція

Анотація

Аналіз теорії автомобіля та його основних елементів дає можливість констатувати виняткове значення пневматичної шини, яка забезпечує рух під час його роботи. Найважливішим параметром, що визначає стан пневматичної шини, є тиск, який може коливатися під час руху та є контрольованим параметром через можливість надування шини з використанням спеціальних пристроїв під час руху. Методологія. Метою статті є обґрунтована перспектива створення нових моделей регулювання тиску в шинах вантажних авто-мобілів. Для досягнення мети використовувались методи гіпотези, математичне моделювання для її підтвердження, а також методи аналізу й узагальнення. Результати. Стаття дово-дить, що під впливом навантаження на колесо температура повітря в шинах буде різною, отже, будуть спостерігатися відмінності в параметрах тиску в пневматичних шинах вантажних автомобілів. У зв'язку з цим вирішення питання керування тиском у шинах вантаж-них автомобілів необхідно розглядати з позицій диференційованого регулювання тиску з огляду на різницю в параметрах тиску, що дозволяє прокачувати кожну окрему шину без примусової зупинки. Оригінальність. Наукова новизна статті полягає в тому, що вона обґрунтовує перс-пективний напрям розроблення пристроїв контролю тиску в вантажних шинах на підставі аналізу теоретичної моделі нагрівання пневматичних шин. Практичне значення. Практичне значення дослідження полягає в тому, що в статті визначено необхідність зміни підходів до управління тиском на підставі переходу від централізованих насосних систем до насосних, що засновані на диференційованому підході до окремих систем регулювання тиску повітря в шинах вантажних автомобілів.

Біографії авторів

Микола Григорович Михалевич, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

к.т.н., доц. каф. автомобілів ім. А. Б. Гредескула

Олексій Леонідович Просяк, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірант

Посилання

References 1. Buznikov S. E., Shabanova N. S. Virtualnyie datchiki temperaturyi nagreva shin i tormozov avtomobilya. Novyie informatsionnyie tehnologii v avtomatizirovannyih sistemah. 2009. # 12. S. 196–207

Gamelyak I. P., Rajkovs`ky`j V. F. Vstanovlennya ekspery`mental`ny`x zalezhnostej mizh parametramy` navantazhennya na vis` i ty`skom u shy`nax transportny`x zasobiv. Avtoshlyaxovy`k Ukrayiny`. 2014. # 6. S. 27–34. 3. Dinamicheskie normalnyie reaktsii na kolesah avtomobilya. Rezhim dostupa: https://studfile.net/preview/6163106/page:21.

Kostyuk. V. V., Rusilo P. O., Bojko O. D. Pidvy`shhennya stijkosti armijs`ky`x avtomobiliv vdoskonalenoyu sy`stemoyu regulyuvannya ty`sku povitrya v shy`nax. Rozroblennya ta modernizaciya OVT. 2009. #1. S. 47–52. 5. Ozornin S. P., Maslennikov V. G., Zameshaev N. S. Matematicheskie modeli opredeleniya koeffitsienta stsepleniya shin avtotransportnyih sredstv kategorii M1 pri tormozhenii na merzlom asfalte. Vestnik Irkutskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta. 2017 6. Opisanie modeli GAZ-66 (66-01, 66-05). – Rezhim dostupa: http://www. autoopt.ru/auto/encyclopedia/truck/gaz/mark/gaz-66/. 7. Petrenko A. M. Raschet tyagovo-skorostnyih svoystv i toplivnoy ekonomichnosti spetsialnyih transportnyih sredstv. Moskva, 2013. 74 s.

Pry`jmak O. V. Analiz faktoriv, shho vply`vayut` na fizy`chne znoshennya protektora shy`n. faktor yakosti dorozhn`ogo pokry`ttya ukrayins`ky`x avtoshlyaxiv: mizhvuzivs`ky`j zbirny`k "Naukovi notatky`". 2011. Vy`p. #31. S. 282–286. 9. Sviridov E. V., Kazeko D. M. Detsentralizo-vannaya sistema regulirovaniya davleniya vozduha v shinah avtomobilya Ural-4320-31. Permskiy voennyiy institut voysk natsionalnoy gvardii Rossiyskoy Federatsii. 2017. # 3. S. 130–135. 10. Fevatov S. A. Vliyanie ekspluatatsionnyih fakto-rov na kursovuyu ustoychivost gruzovogo avtomobilya so sdvoennyimi zadnimi kolesami: diss. …kand. tehn. nauk / Volgograd, 2015. 153 s. 11. Shassi KAMAZ 65115-3964-19. Rezhim dostupa: https://www.sespel.com/ about/technical-info/shassies/shassi-kamaz/shassi-kamaz-65115-3964-19/.

Renault magnum 460.26 S (EURO 4). – Режим доступа: http://transler.ru/content/ps/renault/renaultmagnum/avto_chassi/Renault_magnum_46026_S_(EURO_4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-27

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ