ОПТИМІЗАЦІЯ КЕРУЮЧИХ ВПЛИВІВ НА ЕЛЕКТРОПНЕВМАТИЧНИЙ КЛАПАН ВИКОНАВЧОГО ПРИСТРОЮ КЕРУВАННЯ ЗЧЕПЛЕНН

Автор(и)

  • Микола Григорович Михалевич Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2021.93.0.128

Ключові слова:

електропневматична система керування зчепленням, електропневматичний клапан, пілотний імпульс, поверхня відгуку, вплив температури

Анотація

Під час зміни умов роботи електропневматичного клапана змінюються його вихідні параметри. Метою роботи є формування залежностей, що визначають параметри керуючого сигналу для системи керування зчепленням транспортних засобів категорій M3 та N3 в умовах зміни напруги живлення, перепаду тиску на клапані та температури навколишнього середови-ща. Шляхом моделювання роботи електропневматичного клапана було побудовано поверхні відгуку щодо величини керуючого імпульсу залежно від таких параметрів, як напруга живлення бортової мережі транспортного засобу, температура навколишнього середовища та перепад тиску на електропневматичному клапані.

Біографія автора

Микола Григорович Михалевич, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

к.т.н., доцент кафедри автомобілів

Посилання

References

GOST 14254-96 (2008) Stepeni zashchity, obespechivaemye obolochkami (kod IP) [Degrees of protection provided by enclosures (IP code)] [in Russian].

DSTU ISO 7588-2:2007 (2007) Kolisni transportni zasoby. Prystroi peremykalni elektrychni/elektronni. Ch. 2. Prystroi elektronni. [Wheeled vehicles. Electrical / electronic switch-ing devices. Part 2. Electronic devices]. (ISO 758802^1998, IDT) [in Ukraine].

Denton T. (2004). Automobile Electrical and Elec-tronic Systems. Third edition. Elsevier. 463 p.

Bins K., Laurenson P. (1970) Analiz i raschet ehlektricheskikh i magnitnykh polej. Moskva. Ehnergiya. 376 с.

Huang S., Zhang F., Liu Y., Guo Q. (2019). A dynamic simulation of the circuit breaking elec-tromagnetic system with a drive circuit. Advances in Mechanical Engineering. Vol. 11(3) 1–9. https://doi.org/10.1177/1687814019828564.

Hoffmann J., Hafner C., Leidenberger P., Hesselbarth J., Burger S. (2009). Comparison of electromagnetic field solvers for the 3D analysis of plasmonic nanoantennas, Proc. SPIE 7390, Modeling Aspects in Optical Metrology II, 73900J (17.06.2009); https://doi.org/10.1117/12.828036.

Bajbuzov A.V., .Bukashev F.I. (2009). Principy proektirovaniya ehlektromagnitnykh klapanov s forsirovannym ehlektromagnitom. Vestnik novgorodskogo gosudarstvennogo universiteta [Principles of designing solenoid valves with forced solenoid]. No. 50. Р. 51–52 [in Russian].

Ryzhih L.A. (1987). Osobennosti rabochikh processov pnevmaticheskogo tormoznogo privoda avtomobilya pri nizkikh temperaturakh [Features of working processes of the pneumatic brake drive of the car at low temperatures]: dis. … kand. tekhn. nauk: 05.05.03. Khar'kov: KHNADU [in Russian].

Baraniuk R.A. (2017). Systemy teplovoho zakhystu napivprovidnykovykh peretvoriuvachiv elektroenerhii [Thermal protection systems for semiconductor power converters]: dys. … kand. tekhn. nauk: 05.09.12. Kyiv: NTU «KPI im. Ihoria Sikorskoho» [in Ukraine].

Mykhalevych M.H., Dziubenko O.A., Yaryta O.O. (2020). Doslidzhennia vplyvu temperatury na robotu elektromahnitnoho klapana. [Investigation of the influence of tem-perature on the operation of the solenoid valve]. Naukovi pratsi Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii prysviachenoi 90-richchiu Kharkivskoho avtomobilno-dorozhnoho universytetu ta 90-richchiu avtomobilnoho fakultetu «Suchasni tendentsii rozvytku avtomobilnoho transportu ta haluzevoho mashynobuduvannia». Kharkiv, 16–18 veresnia 2020 r. Р. 25–28. [in Ukraine].

Ryashencev N.P., Timoshenko E.M. (1965). O raschyote tyagovogo usiliya ehlektromagnita. [About calculating the traction force of an elec-tromagnet]. Izvestiya Tomskogo politekh-nicheskogo institute. Т. 129. Р. 162–172 [in Rus-sian].

Panteleev A.V., Letova T.A. (2005). Metody optimizacii v primerakh i zadachakh. [Optimiza-tion methods in examples and problems] Ucheb. posobie. 2-e izd., ispravl. Moskva: Vyssh. shk. 544 р. [in Russian].

Severin V.P. (2012). Metody odnomernogo poiska. [One-dimensional search methods]. uchebno-metod. posob. po kursu «Metody optimizaciI». Khar'kov: NTU «KHPI». 112 р. [in Russian].

Yaryta O.O. (2017). Vdoskonalennia elektro-pnevmatychnoho pryvodu zcheplennia velykovantazhnykh avtomobiliv ta avtobusiv [Improvement of the electropneumatic actuator of clutch in heavy trucks and buses]: dys. … kandydata tekhn. nauk: 05.22.02 (274). Kharkiv: KhNADU [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-27

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ