Порівняльний аналіз енерговитрат автомобілів з різними силовими установками
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2020.89.0.105Ключові слова:
витрата палива, гібридний автомобіль, екологічна безпека, паливна економічність, транспорт, електромобіль, двигун внутрішнього згоряння, енергіяАнотація
Анотація. Проведено порівняльний аналіз енерговитрат автомобілів з різними силовими установками. Розглянуто основні переваги та недоліки порівнюваних транспортних засобів. Проблема. На сьогоднішній день в Україні глобальними залишаються економічні та соціальні проблеми. Забруднення повітря шкідливими речовинами викликає дуже серйозну тривогу не тільки екологів, а й усього людства. Істотні недоліки традиційного автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння, а саме викиди відпрацьованих газів, зменшення запасів нафти і газу, постійне подорожчання автомобільного палива, змушує виробників транспортних засобів вести активні пошуки альтернативних екологічно чистих джерел енергії. Мета. Метою роботи є проведення порівняльного аналізу енергетичних характеристик автомобілів з різними видами силових установок. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання: розглянути показники енергетичних витрат автомобілів з різними видами силових установок і порівняти їх; розкрити основні переваги та недоліки автомобілів з різним типом приводу. Висновки. Проведений аналіз наукових публікацій показує, що сучасним і перспективним напрямом розвитку автомобільного транспорту є використання екологічно чистого автомобіля. Найбільш конкурентоспроможним і ефективним схемним рішенням побудови такого автомобіля на сьогодні є використання на ньому гібридної силової установки та електроприводу. У цій статті визначено найбільш ефективний транспортний засіб шляхом проведення порівняльного аналізу енергетичних показників автомобілів з різними силовими установками. Найбільш ефективним з точки зору витрат енергії є електромобіль Nissan Leaf – 105 кВт⋅ч, але за умови використанняцього автомобіля на великі відстані знижується його середня експлуатаційна швидкість через простій на зарядних станціях. Автомобіль Toyota Corolla з традиційним бензиновим двигуном має найбільший показник витрати енергії протягом усього шляху – 450 кВт⋅ч. Гібридний автомобіль Toyota Prius має явну перевагу серед наведених автомобілів у разі його використання на тривалі відстані, витрата енергії на 500 км шляху – 160 кВт⋅ч, також він має найбільший запас ходу в 1300 км на одній заправці й долає цей шлях за 21,6 годПосилання
1. Bazhinov A.V., Smirnov A.P., Serikov S. i dr. (2008). Gibridnyye avtomobili [Hybrid cars]. Pidrychnyk.[in Ukraine].
2. Smirnov A.P., Borisenko A.A. (2017). Modelirovaniye zatrat energonositeley gibridnymi transportnymi sredstvami v zavisimosti ot usloviy ekspluatatsii [Modeling of energy costs by hybrid vehicles depending on operating conditions]. Avtomobil' i elektronika. Sovremennyye tekhnologii: elektronnoye nauchnoye spetsializirovannoye izdniye. 11. 20–23. Retrieved from: http://www.khadi.kharkov.ua/fileadmin
/P_SIS/A E17_1/1.3.pdf (accessed: 12.11.2019).
3. Ning D., Prasad K., Lie T. (2017). The electric vehicle: a review. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles. 9 (1). 49–66.
Retrieved from: https://www.inderscience.com
/info/inarticle.php?artid=82816 (accessed: 15.11.2019).
4. Travis F., Ryan J., Evan G., Joshua С. Hwan-Sik
Y. (2016). Effect of an electric vehicle mode in a plug-in hybrid electric vehicle with a post-transmission electric motor. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles. 8 (4). 289–301. Retrieved from: https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1 504/IJEHV.2016.080728 (accessed: 09.11.2019).
5. Wager G., Whale J., Braunl N. (2016). Battery cell balance of electric vehicles under fast-DC charging. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles. 8 (4). 351–361.
Retrieved from: https://www.inderscience.com
/info/inarticle.php?artid=80732.
6. Qiping C., Chuanjie L., Aiguo O., Xiangqin L. Qiang X. (2016). Research and development of in-wheel motor driving technology for electric vehicles. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles. 8 (3). Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/309519
_Research_and_development_of_in
wheel_motor_driving_technology_for_electric_
vehicles (accessed: 20.10.2019).
7. Wager G., Whale J., Braunl N. (2016). Battery cell balance of electric vehicles under fast-DC charging. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles. 8 (4). 351–361. Retrieved from: https://www.inderscienceonline.com/doi
/abs/10.1 504/IJEHV.2016.080732 (accessed: 16.10.2019).
8. Lambros K., Panos D., Pantelis K. (2017). Total cost of ownership and externalities of conventional, hybrid and electric vehicle. Transportation Research Procedia. 2 (4). 267–274. Retrieved from: https://www.sciencedirect.com/science
/article/pii/S2352146517304003 (accessed: 18.11.2019).
9. Smirnov O.P., Veselaya M.A., Bazhinova T.A. (2016). Substantiation of Rational Technical & Economic Parameters of Hybrid Car. Automation, Software Development & Engineering Journal. l.1. Retrieved from: http://asdej.xyz/wpcontent/
plugins/pdfviewer/stable/web/viewer.html?file=
http://asdej.xyz/Files/ID20161031.pdf (accessed: 20.11.2019).
10.HEvCars. Retrieved from: https://hevcars.com.ua/toyota/ prius-hybrid-2016 (accessed: 23.10.2019).
11.Choosenissan. Nissan Leaf Europe. Retrieved from: https://www.choosenissan.com/leaf/?next
=cn.dsp.featuredoffers.dropdownlist_leaf.vsp_
featuredoffers#specs (accessed:28.09.2019).
12.Bazhynov A.V., Tkachev O.Yu. (2019). Energeticheskiye kharakteristiki gibridnykh avtomobiley
[Energy characteristics of hybrid cars]. Sbornik nauchnykh trudov. 9–11. [in Russian].