Методика розрахунку об’ємного гідропривода впускного клапана пневмомотора

Автор(и)

  • Zinoviy Lurye Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичева, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Grygoriy Avrunin Харківський національный автомобильно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Oleksandr Voronkov Харківський національный автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Іhor Nikitchenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Eduard Teslenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Artem Nazarov Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Irina Serikova Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Volodymyr Soloviov Харківське конструкторське бюро з машинобудування, вул. Плеханівська, 126, м. Харків, Україна, 61001, Україна
  • Yevhen Tsenta Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Irene Moroz Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), вул. Ярослава Мудрого, м. Харків, Україна, 61002, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2020.89.0.34

Ключові слова:

об'ємний гідропривод, впускний клапан пневмомотора, гідророзподільник з пропорційним електромагнітним керуванням, насос

Анотація

Вступ. Гібридні енергетичні установки з пневматичним двигуном-пневмомотором, який функціонує на малих частотах обертання, стають більш поширеними, а на іншому швидкісному діапазоні використовується двигун внутрішнього згоряння. У зв'язку з обмеженнями в регулюванні фаз газорозподілу в стандартних механічних приводах клапанів ДВЗ розглянута можливість застосування об'ємного гідропривода впускного клапана пневмомотора. Його особливістю є використання гідророзподільника з електромагнітним пропорційним керуванням, що забезпечує в комбінації з електронним блоком гнучке регулювання фаз розподілу повітря в пневмомоторі.Проблема.Проаналізувавши  літературу та попередні напрацювання, в ХНАДУ був вибраний електрогідравлічний привід повітророзподільного механізму, що дозволяє не тільки поліпшити характеристики наповнення, а й здійснювати 2- або 4-тактну роботу гібридної енергетичної установки. Оцінка можливостей сучасних гідроприводів систем керування за швидкодією продемонструвала, що високочастотними та регульованими за швидкодією є дроселювальні електрогідророзподільники та гідророзподільники з пропорційними електромагнітами. Вибираючи останній як привід впускного клапана,  необхідно здійснити статичний розрахунок параметрів насосної установки. Метод. В основі вирішення завдання статики щодо об'ємного гідропривода покладено закон Паскаля для робочої рідини в замкнутому просторі, рівняння нерозривності робочої рідини і третій закон механіки Ньютона, а також залежності втрат потужності сил тертя і витоків в зазорах прецизійних пар. Практичні результати. Визначено діаметр і швидкість переміщення штовхача клапана, споживана витрата робочої рідини за заданої швидкодії, тиск нагнітання насоса, витоки робочої рідини в щілинних ущільненнях штовхача і сили тертя. Отримані результати є підставою для вибору насоса і гідроапаратури для конкретного гідропривода та проведення подальших динамічних розрахунків з метою виявлення амплітуд і характеру протікання коливальних процесів в умовах відкриття, сталого режиму і закриття впускного клапана пневмомотора.

Біографії авторів

Zinoviy Lurye, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичева, 2, м. Харків, Україна, 61002

д.т.н., професор

Grygoriy Avrunin, Харківський національный автомобильно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

к.т.н., доцент

Oleksandr Voronkov, Харківський національный автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

д.т.н, професор

Іhor Nikitchenko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

к.т.н, доцент

Eduard Teslenko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

інженер

Artem Nazarov, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

інженер

Irina Serikova, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

к.т.н., доц. каф. автомобільної електроніки

Volodymyr Soloviov, Харківське конструкторське бюро з машинобудування, вул. Плеханівська, 126, м. Харків, Україна, 61001

к.т.н. 

Yevhen Tsenta, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

к.т.н.

Irene Moroz, Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), вул. Ярослава Мудрого, м. Харків, Україна, 61002

старший викладач

Посилання

Hyatt K., Ewing S. Here's every electric vehicle on sale in the US for 2020 and its range. URL: https://www.cnet.com/roadshow/news/every-electric-car-ev-range-audi-chevy-tesla/ (date of appeal: 06.03.2020 р.)

Kaufman W. Best Electric Cars,Top-Rated Electric Vehicles for 2020. URL: https://www.edmunds.com/electric-car/articles/best-electric-cars (date of appeal: 06.03.2020 .).

GlonR., Edelstein S. The best electric cars for 2020 End your dependence on fossil fuels with one of these amazing electric cars. URL: https://www.digitaltrends.com/cars/best-electric-cars/( date of appeal: 06.03.2020 .)

Toyota Mirai: will next-gen fuel cell car make hydrogen mobility a reality? URL: https://www.telegraph.co.uk/cars/news/2020-toyota-mirai-will-next-gen-fuel-cell-car-make-hydrogen/2020 (date of appeal: 06.03.2020 .).

Harrison K. W., Martin G. D., Ramsden T. G., Kramer W. E. The Wind-to-Hydrogen Project: Operational Experience, Performance Testing, and Systems Integration National Renewable Energy Laboratory F.J. Novachek Xcel Energy Technical Report NREL/TP-550-44082 March 2009.95 pp. URL: https://www.nrel.gov/docs/ fy09osti/44082.pdf (date of appeal: 06.03.2020 .).

Prachi Patel. Instant Hydrogen for Clean Fuel Cell Cars. URL: https://anthropocenemagazine.org/2020/01/67240/ (06.03.2020.).

Gi'droprivodi ob’e''mni' ta pnevmoprivodi. CH. 2 : Ob’e''mni' gi'dromashini ta pnevmomashini. Termini ta viznachennya : DSTU 3455.2-96 ; chinniyvi'd 1998-01-01.60 s. (DerjavniystandartUkrai`ni).

Edelstein S. Tata AirPod Compressed-Air Car To Launch InHawaiiThis Year. URL: (https://www.greencarreports.com/news/1096772_tata-airpod-compressed-air-car-to-launch-in-hawaii-this-year-report(data zvernennya 06.03.2020 r.)

Pnevmoavtomobil' uje mojno kupit' na Gavayyah. URL: https://az.sputniknews.ru/ world/20150706/400950602.html. (data zvernennya: 06.03.2020 r.).

Voronkov A. I., NikitchenkoI. N. Rabochiy process avtomobil'nogo pnevmodvigatelya: monografiya. Har'kov: HNADU, 2015. 200 s.

Koncepciya sozdaniya pnevmaticheskogo dvigatelya dlya avtomobilya: monografiya / A.I. Voronkov i dr. Har'kov: HNADU, 2019. 256 s.

Gundersen Y. Free Valve Technology. Master of Science Thesis Stockholm, Sweden 2009 KTH Industrial Engineering and Management Machine Design. URL: http://kth.diva-portal.org/smash/get/diva2:542744/FULLTEXT01.pdf (data zvernennya: 06.03.2020 р.).

Eisazadeh K., Younkins M. Fuel economy gains through Dynamic - Skip-Fire in spark ignition engines. URL: https://www.tulatech.com/wp-content/uploads/2018/02/2016-01-0672_fuel_economy_gains_through_dynamic-skip-fire_in_spark_ignition_engines.pdf (дата звернення: 06.03.2020 р.).

Gazoraspredelitel'ny'y mehanizm dvigatelya vnutrennego sgoraniya s gidravlicheskim privodom: pat. WO 2012/011832 A1Rossiya : MPK F01L 9/02 2006.01. PCT/RU2010/000405 ; zayav. 20.07.2010; opubl. 26.01.2012. URL: https://patentscope.wipo.int/search/ru/detail.jsf?docId=WO2012011832 (data zvernennya: 06.03.2020 r.).

Pnevmaticheskiy sposob privoda gazoraspre­delitel'nogo klapana i toplivnoy forsunki dvigatelya vnutrennego sgoraniya ot obsch'ego pnevmoakkumulyatora: pat. RU 2 530 951 C1 Rossiya : MPK F01L 9/02. № 2530951 ; zayav. 28.02.2013; opubl. 20.10.2014. Byul. № 29. 5 s. URL:<https://patentimages.storage.googleapis>.com/e5/ad/6a/fde6a62ae6db68/RU2530951C1.pdf(data zvernennya 06.03.2020 r.).

Gi'droprivodi ob’e''mni' ta pnevmoprivodi. CH. 1 : Zagal'ni' ponyattya. Termi'ni ta viznachennya : DSTU 3455.1-96; chinniy vi'd 1998-01-01. 48 s. (Derjspojivstandart Ukrai`ni).

Gi'droprivodi ob’e''mni' ta pnevmoprivodi. CH. 3 : Gi'droaparati ta pnevmoaparati. Termini ta viznachennya :DSTU 3455.2-96 ; chinniy vi'd 1998-01-01. 37 s. (Derjavniy standart Ukrai`ni).

Vy'bor shemy' e`lektrogidroavtomatiki dlya upravleniya vpuskny'm klapanom porshnevogo pnevmodvigatelya /Voronkov A. I. i dr.Vestnik Har'kovskogo nacional'nogo avtomobil'no-dorojnogo universiteta : sb. nauch. tr. / Har'k. nac. avtomob.-dor. un-t ; redkol.: Bogomolov V. A. (glav. red.) i dr. Har'kov : HNADU, 2017. Vy'p.78. C. 144-150.

Nikitin G. A. SCH'elevy'e i labirintny'e uplotne­niya gidroagregatov. Moskva: Mashinostroenie, 1982. 135 s.

Avrunin G. A., Kirichenko I. G., Moroz I. I. Gi'dropnevmoavtomatiki: navch. posi'b. Harki'v: HNADU, 2009. 424 s.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВЕ МАШИНОБУДУВАННЯ