Математичне та комп’ютерне моделювання навантаження основних елементів рами фронтального навантажувача

Автор(и)

  • Oleg Shcherbak Харківський національний автомобільнодорожній університет, Ukraine
  • Oleg Ivanenko Харківський національний автомобільнодорожній університет, Ukraine
  • Alexsandr Reznikov Харківський національний автомобільнодорожній університет, Ukraine
  • Sergey Hachaturan Центральноукраїнський національний технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2020.88.2.51

Ключові слова:

навантажувач, математичне моделювання, пружний стан

Анотація

Анотація. Створення сучасних комплексів землерийно-транспортних машин на базі шарнірних машин стикається з низкою труднощів, обумовлених недостатнім їх теоретичним та експериментальним дослідженням. Це стосується, зокрема, розроблення їх математичних моделей і дослідження навантаженості основних елементів рами. За нульовий ступінь наближення математичного моделювання робочого режиму фронтального навантажувача приймемо випадок, коли відсутній відносний рух напіврам і робочого обладнання. Тоді це звичайна жорстка одномасна система з одним ступенем свободи, що описує прямолінійний рух. Приймемо за перше наближення, що характер зміни сили тяги та сили опору копання змінюються залежно від динамічного навантаження. У другому наближенні математичного моделювання робочого процесу фронтального навантажувача врахована наявність пружного зв’язку між напіврамами і робочим обладнанням за умови прямолінійного руху фронтального навантажувача загалом. Третє наближення буде відповідати випадку, коли перша напіврама разом з робочим обладнанням розгортається навколо вертикальної осі, а друга напіврама продовжує прямолінійний рух. Ступінь наближення математичного моделювання істотно змінює характер кінематичних характеристик. Момент шарнірного зчленування значно залежить від жорсткості шин. Проведені дослідження свідчать про необхідність подальших експериментів, зокрема для зіставлення залежності моменту шарнірного зчленування фронтального навантажувача і бульдозера з метою вироблення практичних рекомендацій.

Біографії авторів

Oleg Shcherbak, Харківський національний автомобільнодорожній університет

к.т.н., доцент

Oleg Ivanenko, Харківський національний автомобільнодорожній університет

к.т.н., доцент

Alexsandr Reznikov, Харківський національний автомобільнодорожній університет

к.т.н., доцент

Sergey Hachaturan, Центральноукраїнський національний технічний університет

к.т.н., доцент

Посилання

Shcherbak O.V. Razrabotka i obosnovanie racional’nyh parametrov soedinitel’noupravlyayushchego modulya frontal’nogo pogruzchika: аvtoref. dis. na soiskanie nauchn. st. kand. tekhn. nauk. – Har’kov, 2000.

Kirichenko I.G. Modul’naya koncepciya proektirovaniya tekhnologicheskih mashin dlya stroitel’nogo proizvodstva. – Har’kov: HNADU, 2002. – 119 s.

Kuleshova M.F. Semejstvo matematicheskih modelej sharnirno-sochlenennogo frontal’-nogo pogruzchika // VI International Trinnial Conference Heavy Machinery – HM’08 Kralevo, June 2008. B.99. 24–29.

Holodov A.M. Osnovy dinamiki zemlerojnotransportnyh mashin. – Moskva: Mashinostroenie 1968. – 156 s. 5. Nazarov L.V. Dinamicheskie nagruzki na trak-tor T-150K, agregatiruemyj s bul’dozernym oborudovaniem // Traktory i sel’hozmashiny. – 1978. – № 3. – S.17–19.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВЕ МАШИНОБУДУВАННЯ