DOI: https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2019.84.0.62

ГЕОДЕЗИЧНІ ОСНОВИ ПРИ ВДОСКОНАЛЕННІ ГЕОДЕЗИЧНОГО КОНТРОЛЮ ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТНОГО ОБЛАДНАННЯ

T. A. Nalivayko, T. T. Nalyvayko

Анотація


В роботі представлено теоретичну розробку способу визначення деформації ходових коліс мостових і козлових підіймальних кранів. Методика вимірювань може виконуватись як у виробництві, так і у процесі виготовлення, монтажу підіймально-кранового устаткування на заводах-виробниках. Розглянуто існуючі методи геодезичних  вимірювань, які  базуються в основному на лінійних  вимірюваннях (бокове нівелювання), при визначенні кутів перекосу ходових  коліс мостових і козлових електричних   підіймальних кранів, а  також кутів перекосу кінцевих балок. Було зроблено висновки, що в існуючих  методах  вимірювання кутів перекосу ходових  коліс і кутів перекосу кінцевих балок точність визначення даних параметрів не завжди задовольняє допустимим значенням, відповідно нормативних документів. До недоліків устаткувань можна також віднести і те, що вони  погано або майже не пристосовані до конкретних виробничих умов, в яких доводиться виконувати вимірювання, і не забезпечують безперервного візуального контролю при установках або виправленні ходових коліс і кінцевих балок. Запропоновано і розроблено принципово нові технології вимірювань, які  забезпечують із необхідною точністю безперервний візуальний контроль деформацій конструкцій підіймально-транспортного устаткування. Основна суть запропонованої теоретичної розробки полягає в тому, що спрямований лазерний промінь на площину дзеркала відображається при повороті площини дзеркала на величину подвійного кута. За допомогою встановленої шкали на джерелі випромінювання можна визначити відлік за світловим відображенням променя, а також, замірявши відстань від шкали до площини дзеркала, визначають необхідний кут повороту дзеркала. Визначено, що така розробка може повністю бути придатною при визначенні  кутів перекосу ходових коліс і кінцевих балок підіймально-транспортного устаткування. Виконано математичний розрахунок і дано середню квадратичну похибку вимірювань  кутів перекосу ходових коліс крана. Запропонована оцінка точності повністю задовольняє  умови допусків граничних похибок, відповідно до існуючих норм. Зроблено висновки і визначено, що основними перевагами розроблених теоретичних пропозицій є висока точність  вимірювань, а також забезпечення можливості безперервного візуального спостереження за змінами.

Ключові слова


підйомно-транспортне устаткування; кути перекосу ходових коліс; точність вимірювань; середня квадратична похибка; оцінка точності

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Grigorenko A. G. Tehnicheskiy kontrol pri ekspluatatsii podkranovyih sooruzheniy / A. G. Grigorenko, I. A. Sisin, V. N. Serdyukov. – M.: Metallurgiya, 1977. – 272 s.

A.S. 1237612 A1. Ustroystvo krepleniya buksyi k rame krana / Chelyabinskiy metal-lurgicheskiy kombinat; avt. izobretenie. R.N. Yahtin, - zayavl. 06.11.84, # 3809562/27-11; opublik., v B.N., 1980, # 22.

A.S. 1527131 A1.Sposob ustanovki hodovyih koles relsovyih gruzopod'emnyih kranov / MVTU im. N.E. Baumana; avt. izobretenie N.A. Lobov, A.V. Pivko, A.V. Masyagin. - zayavl., 23.01.88, # 4235846/31-11; opublik., v B.N., 1989, # 45.

Kuzmin V.I. Geodezicheskiy kontrol uglov perenosa hodovyih koles mostovyih pod'emnyih kranov / V.I Kuzmin, T.A. Nalivayko. – Inzhenernaya geodeziya, 1990, Vyip. # 33, S. 52-57.

GOST 27564-88. Kranyi mostovyie i kozlovyie elektricheskie. Obschetehnicheskie usloviya 01.01.1995, 20 s.

Nalivayko T.A. Issledovaniya tochnosti geometricheskih parametrov hodovyih koles mostovyih pod'emnyih kranov universalnyih lazerno-zerkalnyih ustroystv / T.A. Nalivayko. – Naukoviy visnik budivnitstva, Vip. #4 (98), HNUBA, 2018r.

Gaydamaka B.F. Gruzopod'emnyie mashinyi / B.F. Gaydamaka: uchebnik.-K.: Vischa shkola, Glavnoe izd-vo, 1989. – 328 s.

Lukyanov V.F. Raschet tochnosti inzhenerno-geodezicheskih rabot / V.F. Lukyanov. M. Nedra, 1981, 285 s.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Григоренко А. Г. Технический контроль при эксплуатации подкрановых сооружений / А. Г. Григоренко, И. А. Сисин, В. Н. Сердюков. – М.: Металлургия, 1977. – 272 с.

2. А.с. 1237612 А1. Устройство крепления буксы к раме крана / Челябинский металлургический комбинат; авт. изобретение. Р.Н. Яхтин, заявл. 06.11.84, № 3809562/27-11; опубл., в Б.Н., 1980, № 22.

3. А.с. 1527131 А1. Способ установки ходовых колес рельсовых грузоподъемных кранов / МВТУ им. Н.Э. Баумана; авт. изобретение Н.А. Лобов, А.В. Пивко, А.В. Масягин. заявл., 23.01.88, № 4235846/31-11; опублик., в Б.Н., 1989, № 45.

4. Кузьмин В.И. Геодезический контроль углов переноса ходовых колес мостовых подъемных кранов / В.И Кузьмин, Т.А. Наливайко // Инженерная геодезия. – 1990. – Вып. № 33. – С. 52–57.

5. ГОСТ 27564-88. Краны мостовые и козловые электрические. Общетехнические условия 01.01.1995, 20 с.

6. Наливайко Т.А. Исследования точности геометрических параметров ходовых колес мостовых подъемных кранов универсальных лазерно-зеркальных устройств / Т.А. Наливайко // Науковий вісник будівництва. – 2018. – Вип. №4 (98).

7. Гайдамака Б.Ф. Грузоподъемные машины / Б.Ф. Гайдамака: учебник. – К.: Вища школа, Главное изд-во, 1989. – 328 с.

8. Лукьянов В.Ф. Расчет точности инженерно-геодезических работ / В.Ф. Лукьянов. – М.: Недра, 1981. – 285 с.





All rights reserved 2018 © KhNAHU