ОБҐРУНТУВАННЯ РАЦІОНАЛЬНОГО ЗАКОНУ ЗМІНИ ТИСКУ В ЕЛЕКТРОПНЕВМАТИЧНОМУ ГАЛЬМОВОМУ ПРИВОДІ ПІД ЧАС ЕКСТРЕНОГО ГАЛЬМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2019.84.0.21Ключові слова:
гальмівний привід, гальмівна система, моделювання, динаміка гальмування, електропневматичний привідАнотація
Проаналізовано та узагальнено результати дослідження впливу темпу зміни тиску в електропневматичному гальмівному приводі на процес гальмування коліс транспортного засобу. Проведено математичне моделювання динаміки руху колісного транспортного засобу, обладнаного електропневматичною гальмівною системою, яка може виконувати функції антиблокувальної системи. Описано принципи керування електропневматичними модуляторами тиску та їх вплив на динаміку руху колісного транспортного засобу, а також визначено спосіб зміни темпу під час наповнення гальмівної камери робочим тілом на основі моделювання робочих процесів електропневматичного гальмівного привода та динаміки руху колісного транспортного засобу.Посилання
Mihalevich N. G. Sovershenstvovanie ele-ktropnevmaticheskih apparatov tormoz-nogo privoda avtotransportnyih sredstv [Improvement of electropneumatic devices of a brake drive of vehicles]: Avtoreferat dis. … kand. tehn. nauk.: - 05.22.02. / Mihalevich Nikolay Grigorovich. – Harkov, 2009. – 219 s.
Popov A.I., Otsenka harakteristik elektro-pnevmaticheskogo tormoznogo privoda [Evaluation of the characteristics of an electropneumatic brake actuator] / A.I. Popov, V.V. Nuzhnyiy // Puti sovershenstvovaniya avtomobilya i ego apparatov / Mosk. avtomob. – dor. in-t. – M., 1988. – s. 35-40
Nuzhnyiy V.V. Razrabotka elektropnevma-ticheskogo tormoznogo privoda avtotrans-portnogo sredstva [Development of an electropneumatic motor vehicle brake drive]: Avtoreferat dis. … kand. tehn. nauk: 05.05.03 / Nuzhnyiy Vladimir Vladimirovich. – Donetsk, 1996. – 20 s.
Krasyuk A.N. Sovershenstvovanie elektro-pnevmaticheskih sistem avtotransportnyih sredstv [Improving the electropneumatic systems of vehicles]: Avtoreferat dis. … kand. tehn. nauk.: - 05.22.02. / Krasyuk Aleksandr Nikolaevich. – Harkov., 2011. – 20 s.
Gurevich L.V., Pnevmaticheskiy tormoznoy privod avtotransportnyih sredstv [Pneumatic brake drive for vehicles] / L.V. Gurevich, R.A. Melamud. – M.: Transport, 1988. – 224s. – (Ustroystvo i ekspluatatsiya).: il., tabl.. – Bibliogr.: s.223
Pchelin I.K. Dinamika protsessa tormozheniya avtomobilya [The dynamics of the process of braking the car] / Avtoreferat, dis. robota kand. tehn. nauk: - 05.05.03. / Pchelin Igor Konstantinovich – Moskva, 1984. – 20 s.
Revin A.A. Teoriya ekspluatatsionnyih svoystv avtomobiley i avtopoezdov s ABS v rezhime tormozheniya [Theory of operational properties of cars and trucks with ABS in braking mode]: Monografiya / Revin Aleksandr Aleksandrovich // VolgGTU. – Volgograd. 2002 – 372s.
Leontiev D. M. Systemnyi pidkhid do stvorennia avtomatyzovanoho halmivno-ho keruvannia transportnykh zasobiv ka-tehorii M3 ta N3 [System approach to the creation of automated brake control of vehicles of categories M3 and N3]: avtoreferat dys. … kand. tekhn. nauk.: - 05.22.02. / Leontiev Dmytro Mykolaiovych. – Kharkiv., 2011. – 20 s.
Electronic braking system for Trailers with roll over protection. KNORR-BREMSE System for commercial Vehicles (Электронный ресурс) Product information. Режим доступа к сайту: http://en.knorr-bremsesfn.com/systems/.
Electronically Controlled Braking Systems for Trailers (Электронный ресурс): Технический проспект. A Division WABCO Standart GmbH. EBS (EPB) – 2013 edition 28p. - Электронные текстовые данные. WABCO 2015. 1 электрон. опт. диск (DVD-ROM)
Realizatsiya intellektualnyih funktsiy v elektronno-pnevmaticheskom tormoznom upravlenii transportnyih sredstv [The implementation of intellectual functions in the electron-pneumatic braking control of vehicles]: monografiya / A.N. Turenko, V.I. Klimenko, L.A. Ryizhih i dr. – H.: HNADU, 2015. – 450s.
Levin M.A. Teoriya kacheniya defor-mirovannogo kolesa [The theory of rolling deformed wheels]/ M.A. Levin, N.A. Fufaev // – M.: Nauka, 1989. – 269 s.
Leontev D.N. Opredelenie prodolnoy realizuemoy silyi stsepleniya avtomobilnogo kolesa s opornoy poverhnostyu po krutilnoy deformatsii shinyi i ee zhestkosti [Deter-mination of the longitudinal realizable force of adhesion of an automobile wheel with a bearing surface by torsional deformation of the tire and its rigidity] / D.N. Leontev, L.A. Ryizhih, A.V. Byikadorov // Avtomobilnaya promyishlennost, 2014. - №10 – S.20-25
Avtorbus MAZ-256. Rukovodstvo po ekspluatatsii 256-0000020 RE [The bus MAZ-256. Operating Instructions 256-0000020 OI.]. – Minsk : OAO «Minskiy avtomobilnyiy zavod», 2012. – 170 s.
Mark Denny The dynamics of antilock brake systems / Mark Denny // European Journal of Physics. – 2005. – Vol.26, №6.- P.1007 - 1016.
T. Ersal, H.K. Fathy, J.L. Stein, Structural simplification of modular bond-graph models based on junction inactivity, Simulation Modelling Practice and Theory 17 (2009) 175–196.
Y. Oniz, E. Kayacan, O. Kaynak, A Dynamic Method to Forecast the Wheel Slip for Antilock Braking System and its Experimental Evaluation / IEEE transactions on systems, man, and cybernetics part B cybernetics 39 (2) (2009) 551–560.
Taixiong Zheng. Research on road identification method in Anti-lock Braking System / Procedia Engineering Engineering 15 (2011) 194–198.