ПРОБЛЕМИ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОГО СУПРОВОДУ КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ МОСТОВИХ СПОРУД
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2018.81.0.74Ключові слова:
мостові споруди, надійність, випробування, залізобетонні елементи, технологіяАнотація
У процесі проектування капітального ремонту або реконструкції мостових споруд закладаються і повинні реалізуватися сучасні навантаження, конструктивні рішення і матеріали, що забезпечують досить високий рівень довготривалої експлуатації. У зв’язку з цим виникають дуже складні проблеми врахування у старих мостових спорудах нових вимог безпеки експлуатації цих мостів внаслідок великої різноманітності конструктивних форм і сучасних навантажень. Велика кількість мостових споруд знаходиться в четвертому експлуатаційному стані (обмежено працездатний), які потребують капітального ремонту, проте через недофінансування дорожньої галузі останнім часом ремонтують тільки мости, що знаходяться в передаварійному або аварійному стані. Дуже часто коштів вистачає тільки на розробку проектного рішення, що вимагає ув’язки старих мостів і нових вимог ДБН. На підставі вище викладеного виникає необхідність отримання наукового вирішення низки проблемних питань під час проведення капітального ремонту мостових споруд з великим життєвим циклом. Старі споруди, які мають складні технічні системи, дуже часто потребують вирішення технічних питань тільки після розбирання конструктивних елементів або демонтажу конструкцій з виявленням прихованих дефектів. Визначальним є вирішення завдання забезпечення безпеки експлуатації та продовження терміну служби мостових споруд шляхом виконання їх капітального ремонту з відпрацюванням окремих технологічних і технічних рішень, які не передбачені нормативними документами і проектом. Виконання капітального ремонту мостових споруд викликає проблемні питання у процесі ремонту, тому виникає необхідність здійснення науково-технічного супроводу. Попередньо слід розробити і узгодити із замовником програму науково-технічного супроводу, що передбачає технічні та технологічні рішення, які виникають при виконанні ремонтних робіт. Під час проведення ремонтних робіт розглянутого шляхопроводу значна увага приділялася влаштуванню суцільної залізобетонної плити по всій площі споруди, що дозволить збільшити її несучу здатність і довговічність. У разі цього вирішувалося питання про спільну роботу плити із залізобетонними балками. Особлива увага приділялась питанням влаштування дренажу, водовідведення та влаштуванню гідроізоляції, оскільки ці роботи гарантують розрахункову довговічність несучих конструкцій і стабільність властивостей бетону і арматури в часі. Тому під час виконання цих робіт зверталася особлива увага на дотримання технології їх виконання, якості матеріалів та послідовності операцій ремонту. Запропоновані технічні та технологічні рішення у процесі науково-технічного супроводу капітального ремонту мостового споруди дозволили підвищити якість ремонтних робіт і продовжити життєвий цикл споруди.Посилання
Sistema zabezpechennya nadiynosti ta bezpeki budivelnih obektiv. Naukovo-tehnichniy suprovid budivelnih obektiv [The system of ensuring reliability and safety of building objects. Scientific and engineering support of building objects] DBN V.1.2-5-2007-K: Minregionbud Ukrayini, 2007, 15.
Kislov, A.G. Bilchenko, A.V., Lozitskiy, A.S., Ignatiyv, A.V. (2017). K voprosu prodleniya sroka sluzhbyi mostovyih sooruzheniy [On the issue of prolonging the bridge structures life]. Naukoviy visnik budivnitstva, Kharkiv, 88, 2, 131-136 [in Russian].
EUROPEAN PRESTANDARD ENV 1991-1-1. Eurocode 1: Basis of design and actions on structures Part 1: Basis of design. European Committee, for Standardization. Brussels, 85.
Matsumoto, T., Beng, S.S. (2005). Survival analysis on bridges for modeling bridge replacement and evaluating bridge performance. Proc. Japan-Taiwan int. workshop on urban regeneration. Maintenance and green material, 23-36.
Concrete Bridge Protection. Repair and Rehabilitation Reletive to Reinforcement Corrosion. A Methods Application Manual. Washington (1993), 266.
Newcomb, D.E., Willis, R., D.H. Perpetyal, Timm (2010). Asphalt Pavements: A synthesis. Asphalt Pavements Alliance (APA), USA, Lanham, Maryland, 45.
General Principles on Reliability for Structures. Zurich: ISO ST 2394 (1998), 50.
Sporudi transportu. Mosti ta trubi. Pravila proektuvannya [Transport buildings. Bridges and pipes. Design rules]: DBN V.2.3-14: 2006. K.: Ministerstvo budiv-nitstva, arhitekturi ta zhitlovo-komunal-nogo gospodarstva (2006), 359.
Sporudi transportu. Mosti ta trubi. Osnovni vimogi proektuvannya [Transport buildings. Bridges and pipes. Main design requirements]: DBN V.2.3-22: 2009. Kyiv: Minregionbud Ukrayini (2009), 52.
Sporudi transportu. Nastanova z otsinyu-vannya i prognozuvannya tehnichnogo stanu avtodorozhnih mostiv [Transport buildings. Recommendations on estimation and forecasting of technical state of roal bridges]: DSTU-N B V.2.3-23:2012. Kyiv: Minregionbud Ukrayini (2013), 45.
Hartt, W., Powers, R., Leroux, V., Lysogorski, D.K. (2004). Critical Literature Review of High-Performance Corrosion Reinforcements in Concrete Bridge Applications. Center for Marine Materials. Florida Atlantie University, 53.
Zagalni printsipi zabezpechennya nadiynosti ta konstruktivnoyi bezpeki budivel i sporud, budivelnih konstruktsiy ta osnov [General principles of securing reliability and constructive safety of buildings and structures, building foundations and frameworks]: DBN V.1.2-14-2009. K.: 2009, 47.
Sporudi transportu. Mosti ta trubi. Obstezhennya i viprobuvannya [Transport buil¬dings. Bridges and pipes observations and trials of road-construction materials]: DBN V.2.3-6:2009. K.: Minregionbud Ukrayini, 2009, 43.