DOI: https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2018.81.0.12

ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ

V. O. Chepurna

Анотація


Досліджується проблема професійного становлення висококваліфікованого інженера-педагога у контексті використання сучасних комп’ютерних технологій навчання. Проектування навчання, здійснення психодіагностик за допомогою комп’ютерних технологій актуалізується у контексті сучасних вимог, що висуває професійна педагогічна діяльність, відповідає нагальним потребам системи підготовки інженерно-педагогічних кадрів, професійної освіти та є ключовою проблемою психології професіоналізму особистості.

Ключові слова


професійне становлення; інженер-педагог; комп’ютерні технології; діагностика; дистанційне навчання; програмний продукт.

Повний текст:

PDF

Посилання


Berezina, T.S. (2008) Stanovleniye professional’noy identichnosti pedagoga [Becoming a professional teacher's identity]. Pedagogicheskoye obrazovaniye i nauka Pe-dagogical Education and Science, 7, 24-27 [in Russian].

Dolynska, L.V. (2000) Osoblyvosti profe­siinoho samovyznachennia studentiv pedvuzu podviinykh spetsialnostei [Specialized in the professional self-study of pedagogical pedagogues of special subjects]. Psykholohiia - Psychology, 9, 148-154 [in Ukrainian].

Zeyer, E.F. (2013) Psikhologiya professional’nogo obrazovaniya [Psychology of professional education]. Moscow: Aka­demiya [in Russian].

Klimov, E.A. (2010) Psikhologiya professional’nogo samoopredeleniya [Psychology of professional self-determination] Moscow: Akademiya [in Russian].

Kukharenko, V.M. (2012) Teorii navchannia na suchasnomu etapi rozvytku dystantsiinoho navchannia [Theory of teaching at the present stage of development of distance learning]. Teoriia ta metodyka

elektronnoho navchannia - Theory and method of elearning, 3, 153-161 [in Ukrainian].

Kukharenko, V. M. (2012) Pro systemu dystantsiinoho navchannia u vidkrytomu dystantsiinomu kursi navchannia [About the system of distance learning in an open distance learning course]. Informatsiini tekhnolohii v osviti - Information technology in education, 11, 32-42 [in Ukrainian].

Yavorovska, L.M., Kamyshnikova, R.F., Polivanova, O.Ye., Yanovska, S.H., Kudelko, S.M. (2013) Psykholohichni osoblyvosti studentskoho viku. Na dopomohu kuratoram [Psychological peculiarities of student ages. To help the curators]. Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina [in Ukrainian].

Rubinshteyn, S.L. (2002) Osnovy obshchey psikhologii [Basic psychology]. SPb.: Piter [in Russian].

Slastenin, V.A., Makhar, N.V. (1991) Diagnostika professional’noy prigodnosti molodezhi k pedagogicheskoy [Diagnostics of professional availability of youth for pedagogical activity]. Moscow [in Russian].

Erikson, E. (1996) Identichnost’: yunost’ i krizis [Identity: youth and crisis]. Moscow: Progress [in Russian].

Marcia, J. E. (1975) Development and validation of ego-identity status. Journal of Personality and Social Psychology, 3, 551-558 [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Березина Т.С. Становление профессиональной идентичности педагога / Т.С. Березина // Педагогическое образование и наука. – 2008. – №7. – С. 24–27.

2. Долинська Л.В. Особливості професійного самовизначення студентів педвузу подвійних спеціальностей / Л.В. Долинська // Психологія: зб. наук. пр. – 2000. – Вип. 2(9). – Ч. ІІ. – С. 148–154.

3. Зеер Э.Ф. Психология профессионального образования: учебник для студ. учреждений высш. проф. образования / Э.Ф. Зеер. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Академия, 2013. – 416 с.

4. Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Е.А. Климов. – 4-е изд., стер. – М.: Академия, 2010. – 304 с.

5. Кухаренко В.М. Теорії навчання на сучасному етапі розвитку дистанційного навчання / В.М. Кухаренко // Теорія та методика електронного навчання: зб. наук. пр. – 2012. –Вип. 3. – С. 153–161.

6. Кухаренко В.М. Про систему дистанційного навчання у відкритому дистанційному курсі навчання / В.М. Кухаренко // Інформаційні технології в освіті. – 2012. – Вип. 11. – С. 32–42.

7. Яворовська Л.М. Психологічні особливості студентського віку. На допомогу кураторам / Л.М. Яворовська, Р.Ф. Ка¬мишнікова, О.Є. Поліванова та ін. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна. – 2013. – Вип. 3. – 88 с.

8. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. – С.Пб.: Питер, 2002. – 720 с.

9. Сластенин В.А. Диагностика профессиональной пригодности молодежи к педагогической деятельности / В.А. Сластенин, Н.В. Махар. – М., 1991. – 86 с.

10. Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис / Эрик Эриксон; общ. ред. и предисл. А.В. Толстых. – М.: Прогресс, б.г., 1996. – 285 с.

11. Marcia J. E. Development and validation of ego-identity status / J.E. Marcia // Journal of Personality and Social Psychology. – 1975. – Vol. 3. – P. 551–558.