http://bulletin.khadi.kharkov.ua/issue/feedВісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету2024-11-07T19:37:45+02:00Захарова Еліна Володимирівна/Zakharova Elinalinazaharova21@gmail.comOpen Journal Systems<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; font-size: 12.5px; font-style: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; font-family: Helvetica,Arial,sans-serif; color: black;">Збірник наукових праць «Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету» (до 25 січня 2002 «Вісник ХДАДТУ») видається з 1994р. (Свідоцтво про держ. Реєстрацію КВ № 395 від 2.02.1994).</p> <p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; font-size: 12.5px; font-style: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; font-family: Helvetica,Arial,sans-serif; color: black;"><span style="font-size: 14px; color: rgba(0, 0, 0, 0.84); font-family: 'Noto Sans', 'Noto Kufi Arabic', -apple-system, BlinkMacSystemFont, 'Segoe UI', Roboto, Oxygen-Sans, Ubuntu, Cantarell, 'Helvetica Neue', sans-serif;">Журнал включено до </span><a href="http://nfv.ukrintei.ua/search?nameSearch=2219-5548&sortOrder=title&">Переліку наукових фахових видань України <strong style="font-size: 14px; color: rgba(0, 0, 0, 0.84); font-family: 'Noto Sans', 'Noto Kufi Arabic', -apple-system, BlinkMacSystemFont, 'Segoe UI', Roboto, Oxygen-Sans, Ubuntu, Cantarell, 'Helvetica Neue', sans-serif;"><u>Категорії "Б"</u></strong></a><span style="font-size: 14px; color: rgba(0, 0, 0, 0.84); font-family: 'Noto Sans', 'Noto Kufi Arabic', -apple-system, BlinkMacSystemFont, 'Segoe UI', Roboto, Oxygen-Sans, Ubuntu, Cantarell, 'Helvetica Neue', sans-serif;"> наказом Міністерства освіти і науки України, в котрих можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук.</span></p> <p style="margin: 1em 0px; color: #111111; font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif; font-size: 12.5px; font-style: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px;"><strong style="font-family: Verdana,sans-serif; color: black;">Мови публікації:</strong><span style="font-family: Verdana,sans-serif; color: black;"> українська, англійська, польська та німецька.</span></p> <p><a style="text-decoration: underline; color: #337755; font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif; font-size: 12.5px; font-style: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px;" href="https://dspace.khadi.kharkov.ua/dspace/handle/123456789/22" target="_blank" rel="noopener"><strong>Архів випусків до 2018 року</strong></a></p> <p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; font-size: 12.5px; font-style: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; font-family: Helvetica,Arial,sans-serif; color: black;"><strong><span lang="UK">ISSN 2521-1773 (Online)<br />ISSN 2219-5548 (Print)<br /><span style="font-weight: normal;"><br />Збірник входить до затвердженого МОН України Переліку наукових фахових видань, <span style="font-style: italic; font-weight: bold;">в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук</span>.</span><br /></span></strong></p> <p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; font-size: 12.5px; font-style: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; font-family: Helvetica,Arial,sans-serif; color: black;"><span lang="UK">У збірнику друкуються статті про наукові розробки і дослідженнях за такими спеціальностями:<br /></span><span lang="UK">101 Екологія; <br />122 Комп'ютерні науки та інформаційні технології; <br />132 Матеріалознавство;<br />133 Галузеве машинобудування;<br />141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка;<br />142 Енергетичне машинобудування;<br />151 Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології; <br />192 Будівництво та цивільна інженерія;<br />274 Автомобільний транспорт;<br />275 Транспортні технології.</span></p> <p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; font-size: 12.5px; font-style: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; font-family: Helvetica,Arial,sans-serif; color: black;"><span lang="UK">015 Професійна освіта (без категорії "Б")</span></p> <p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; font-size: 12.5px; font-style: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; font-family: Helvetica,Arial,sans-serif; color: black;"><span lang="UK"><span style="font-weight: bold;">Індексація:</span><br /></span></p> <ul style="margin: 0.25em 0px 0.75em; padding: 0px 0px 0px 2.5em; font-size: 12.5px; font-style: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; font-family: Helvetica,Arial,sans-serif; color: black;"> <li><span lang="UK">Реферується Українським реферативным журналом «Джерело» та входить до загальнодержавної реферативної бази даних «Україника наукова» (Украина).</span></li> <li><span lang="UK">Включений до міжнародних наукометричних баз даних:<br /><a style="text-decoration: underline; color: #337755;" href="http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=juu_all&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=PREF=&S21COLORTERMS=0&S21STR=vhad" target="_blank" rel="noopener">Національна бібліотека імені В.І. Вернадського НАН України;</a><br /><a style="text-decoration: underline; color: #337755;" href="https://journals.indexcopernicus.com/search/details?id=33146" target="_blank" rel="noopener">Index Copernicus;</a><br /><a style="text-decoration: underline; color: #337755;" href="https://scholar.google.com.ua/scholar?hl=ru&as_sdt=0%2C5&as_vis=1&q=ISSN+2219-5548&btnG=" target="_blank" rel="noopener">Академія Google (Google Scholar).<br /></a><br /></span></li> </ul>http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314782Проектна пропозиція щодо реконструкції перехрестя на проспекті Науки та вул. Культури в м. Харкові2024-11-07T15:15:40+02:00 Яна Вікторівна Селіховаselikhova.yana@ukr.net<p>У роботі наведено аналіз поточної ситуації на перехресті, зокрема транспортних потоків та аварійності. Також розглянуто варіант реконструкції з огляду на різні підходи до організації руху та обмеження простору. Подано рекомендації щодо впровадження нових технологій для підвищення ефективності управління транспортним рухом. Окрему увагу приділено питанням екологічної сталості проєкту та його впливу на міське середовище.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314784Визначення пластичності литих асфальтобетонних сумішей методом Люєра2024-11-07T15:34:11+02:00Ян Іванович Пирігpirig2000@gmail.comСергій Володимирович Оксакsv.oksak@gmail.comЯрослав Вікторович Ільїнyailin12011993@gmail.com Сергій Олександрович Місніченкоsmisnichienko2@ukr.net<p>У статті розглянуто особливості експериментального визначення технологічної пластичності литих асфальтобетонних сумішей методом Люєра, наведено конструкцію приладу та методику визначення показника пластичності. На основі експериментальних показників встановлено чутливість виявлення пластичності литих асфальтобетонних сумішей, визначених методом Люєра, до гранулометричного складу сумішей та кількості бітумного в’яжучого.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314785Аналіз процесу застосування цементно-піщаних розчинів під час відновлення дорожніх водопропускних споруд із використанням металевих гофрованих конструкцій2024-11-07T16:04:39+02:00Микола Васильович Гаркушаmykola.harkusha@ntu.edu.ua<p>На сьогодні процес відновлення дорожніх водопропускних споруд із застосуванням металевих гофрованих конструкцій є актуальним та необхідним, оскільки вони перебувають у складних умовах експлуатації, що є причиною їх передчасного руйнування. У роботі розглянуто найбільш поширені моделі, що описують течію звичайної цементобетонної суміші (цементно-піщаного розчину). Наведено підхід із визначення втрати тиску в процесі заповнення міжтрубного зазору. Подано аналіз застосування цементно-піщаних розчинів під час відновлення дорожніх водопропускних споруд із застосуванням металевих гофрованих конструкцій. На основі цього аналізу визначено залежність динамічної в’язкості від складу суміші та водоцементного співвідношення. У роботі запропоновано загальні положення відновлення дорожніх водопропускних споруд із застосуванням металевих гофрованих конструкцій зі встановленням вимог до цементно-піщаного розчину.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314789Безбар’єрний простір великих міст2024-11-07T17:18:38+02:00Олександр Миколайович ШашенкоShashenko.o.m@nmu.oneОлексій Євгенович Григор’євHryhoriev.o.y@nmu.oneОлександр Васильович СкобенкоSkobenko.o.v@nmu.oneВячеслав Вячеславович КуліварKulivar.v.v@nmu.one<p>У статті розглянуто проблему створення безбар’єрного доступу до благ цивілізації групи населення з обмеженими можливостями. Розглянуто перспективи урбанізації населення, причини, які цьому сприяють, та збільшення кількості осіб з інвалідністю внаслідок воєнних дій. Наголошено на тому, що розглянута в статті проблема насамперед стосується великих міст як джерел надання комунікативних послуг. Наведено приклади реалізації політики держави щодо забезпечення прав населення на отримання різних послуг завдяки покращенню наявної та нової інфраструктури.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314790Аналіз напружено-деформованого стану конструкції дорожнього одягу залежно від розташування навантаження співвідносно країв комбінованої плити2024-11-07T17:35:54+02:00Анжеліка Геннадіївна Батраковаrp@khadi.kharkov.uaЄвген Вікторович Дорожкоevgeniy.dorozhko@gmail.comСергій Миколайович Урдзікrp@khadi.kharkov.uaІрина Сергіївна Шелковаirinagunko98@gmail.com<p>Наявні методи розрахування не враховують особливості напружено-деформованого стану асфальтобетонного шару на жорсткій основі у вигляді цементобетонних плит за різних умов навантаження, зокрема таких, як середина, край чи кут плити. Здійснено моделювання напружено-деформованого стану дорожнього одягу методом скінченних елементів за допомогою програмного комплексу ANSYS, досліджено три варіанти розміщення транспортного навантаження: в центрі плити, на її краю та в куті. Здійснено порівняльний аналіз напружено-деформованого стану шарів дорожнього одягу для цих варіантів навантаження та проаналізовано отримані результати з порівняння з вже відомими рішеннями.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314792Довготривала міцність бітуму при склуванні2024-11-07T17:55:33+02:00Володимир Володимирович Малярvladimirmalyar16@gmail.com<p>Експериментально досліджено довготривалу міцність бітуму різних структурних типів у твердому стані. Установлено, що залежності довговічності за низьких температур описують рівнянням Журкова. Характер зміни положення залежностей вказує на наявність додаткових температурних напружень у процесі склування через складну нерегулярну структуру в’яжучого. Фрактографічний аналіз підтвердив цю інформацію. Наповнення бітуму мінеральними порошками впорядковує його структуру, зменшує температурні напруження під час склування та підвищує довготривалу міцність</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314794Моделювання напружено-деформованого стану конструкції дорожнього одягу з огляду на сумісну дію вертикального тиску та горизонтальної сили від транспортних засобів2024-11-07T18:13:39+02:00Анжеліка Геннадіївна Батраковаrp@khadi.kharkov.uaЄвген Вікторович Дорожкоevgeniy.dorozhko@gmail.comСергій Миколайович Урдзікrp@khadi.kharkov.uaІрина Сергіївна Шелковаirinagunko98@gmail.com<p>Подано результати досліджень щодо визначення напружено-деформованого стану різних конструкцій дорожнього одягу, що складається з асфальтобетонного покриття на цементобетонній плиті, від дії транспортного навантаження та здійснено їхній аналіз. Наведено результати аналізу літературних даних щодо переваги використання жорсткого дорожнього одягу з порівняння з нежорстким за умов постійного збільшення інтенсивності руху та навантаження від транспортних засобів. Визначення напружено-деформованого стану асфальтобетонних шарів на цементобетонних плитах під дією вертикального тиску від транспортних засобів та горизонтальної сили від тягового зусилля чи гальмування транспортних засобів здійснено за допомогою методу кінцевих елементів. Аналіз результатів моделювання дозволив визначити вплив модулів пружності конструктивних шарів, товщин шарів та умов руху транспортного засобу (величини горизонтальної сили) на закономірності зміни напружено-деформованого стану асфальтобетонного шару на цементобетонній плиті</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314795 Розробка алгоритму визначення товщини конструктивних шарів дорожнього одягу та пошуку локальних включень методами підповерхневої георадіолокації2024-11-07T18:43:04+02:00Анжеліка Геннадіївна Батраковаagbatr@ukr.netЄвген Вікторович Дорожкоevgeniy.dorozhko@gmail.com Сергій Миколайович Урдзікurdzick@gmail.comІрина Сергіївна Шелковаirinagunko98@gmail.com<p>У статті запропоновано метод реєстрації відбиття надширокосмугових імпульсних сигналів георадара на різних поляризаціях та описано процедуру оброблення георадарних показників під час розв’язання завдань товщинометрії та дефектоскопії нежорсткого дорожнього одягу з підповерхневими неоднорідностями та слабкоконтрастними шарами. Емпіричні дослідження підтвердили ефективність запропонованого методу та алгоритму. Сукупність досягнутих результатів підвищує точність визначення товщини шарів і позиціонування підповерхневих неоднорідностей</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314041Вплив конструктивних особливостей розпилювача паливної форсунки на процес упорскування дизельного палива2024-10-25T18:06:58+03:00Валентин Миколайович Афонінprm187@ukr.netОлександр Іванович Воронковdralexadi@gmail.comАндрій Миколайович Авраменкоan0100@ukr.netДмитро Володимирович Воробйовvorobiovdmitro@ua.fm<p>Наведено результати порівняльного чисельного моделювання з оцінювання впливу кількості та діаметра соплових отворів розпилювача паливної форсунки транспортного дизельного двигуна типу 6Ч 15/15 на процес упорскування палива. Для проведення чисельного моделювання було сформовано геометрію проточної частини розпилювача паливної форсунки (штатний та модернізований варіанти). У штатного варіанта – сім соплових отворів діаметром 0,25 мм, рівномірно розташованих щодо осі розпилювача, а в модернізованого – чотири отвори діаметром 0,3 мм на штатному місці, рівномірно розташованих щодо осі розпилювача, та додатково – чотири отвори діаметром 0,2 мм зверху (у ділянці запірного конуса), рівномірно розташованих щодо осі розпилювача, але з поворотом навколо осі розпилювача на 45 градусів щодо нижніх отворів. Результати показали, що використання двох рядів соплових отворів різного діаметра для розпилювача паливної форсунки транспортного дизельного двигуна дає змогу ефективно організувати процес упорскування палива.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314038 Визначення необхідної кількості доданого розчинника (Н2О) для отримання заданої густини електроліту2024-10-25T17:18:41+03:00Микола Миколайович Зіпунніковzipunnikov_n@ukr.netНаталія Володимирівна Внуковаvnukovanv@ukr.net Анатолій Леонідович Котенкоkotenko19580820@gmail.com<p>У статті запропоновано спосіб визначення кількості води, яку необхідно додати для отримання заданої густини електроліту. Розглянуто спосіб розрахунку об’єму та маси води, необхідної для розведення розчину електроліту до заданої густини. Цей розрахунок дає змогу перевірити результати вимірювань концентрації електроліту та виконати розрахунок необхідної густини електроліту з огляду на додавання розчинника (Н<sub>2</sub>О).</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314040Екологічні обмеження використання сонячної енергії у Карпатському регіоні2024-10-25T17:48:44+03:00Андрій Іванович Редькоandrii.redko-a10122@nung.edu.uaЯрослав Олегович Адаменкоyaroslav.adamenko@nung.edu.ua<p>Метою роботи є дослідження екологічних обмежень використання сонячної енергії у Карпатському регіоні України. Визначено основні обмеження, які впливають на ареал розміщення сонячних електростанцій, що розглядаються під час стратегічного екологічного аналізу та обґрунтовуються в <br>розрахунковий спосіб у процесі процедури дослідження впливу на довкілля. Під час досліджень отримав подальший розвиток регресійний аналіз залежності кількості виробленої електроенергії експериментальною сонячною електростанцією в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу від метеорологічних параметрів за допомогою статистичного оброблення спостережень. Отримані значимі закономірності можна буде застосувати для обґрунтування екологічних обмежень під час використання сонячної енергії для м. Івано-Франківська</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314035Статистичне моделювання кваліметричних показників універсальних гідравлічних екскаваторів2024-10-25T16:29:17+03:00Ігор Георгійович Кириченкоigk160450@gmail.comСергій Германович Ковалевський2407180@ukr.netСергій Леонідович Хачатурянserg130354@gmail.com<p>У статі розглянуто результати досліджень перспектив і тенденції розвитку сучасного екскаваторобудування на базі аналізу кваліметричних показників машин, що виробляють всесвітньо відомі фірми, компанії та корпорації. Подано результати статистичного моделювання типорозмірних рядів будівельних гідравлічних екскаваторів і отримано кореляційні залежності.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314037Аналіз новітньої конструкції аксіально-поршневих гідромашин зі зниженими втратами тертя та витоків2024-10-25T16:47:43+03:00Григорій Аврамович Аврунінgriavrunin@ukr.netДіана Борисовна Глушковаdiana.borisovna@gmail.comМихайло Абович Подригалоpmikhab@gmail.comАнатолій Владиславович Поторокаtolp72@gmail.com<p>Розглянута конструкція новітніх аксіально-поршневих гідромашин з плаваючими циліндрами моделі Innas. Це розроблення завдяки суттєвому зниженню втрат тертя та витоків дає можливості створення гідроприводів з підвищеними технічними характеристиками. Проаналізовані результати порівняльних випробувань гідромашин. Матеріали будуть корисними для спеціалістів машинобудівного профілю.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314796Застосування функції Ламберта в процесі аналітичного розв’язання задач балістики для пологих траєкторій польоту матеріального тіла з урахуванням газоподібного (повітряного) середовища2024-11-07T19:06:27+02:00Андрій Олексійович Задорожнийzsnj1971@ukr.netОлег Валерійович Стаховськийdr.stahman@gmail.comЮрій Васильович Човнюкychovnyuk@ukr.netСергій Олександрович Бугаєвськийbugaevskiysa@gmail.com<p>У роботі подано приклад застосування спеціальної функції Ламберта для розв’язання задач балістики матеріального тіла, коли враховується опір газоподібного (повітряного) середовища. Розглянуті фізико-механічна й математична моделі, що адекватно описують основні параметри квадратичного (за швидкістю руху точки) опору середовища в межах наближення пологої (настильної) траєкторії. Отримані в роботі результати можуть бути надалі використані для вдосконалення й уточнення інженерних методів розраховування в задачах зовнішньої балістики матеріального тіла з огляду на квадратичний (за швидкості руху) опір повітряного середовища.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314800Особливості інформаційно-керуючої системи гібридних силових установок автомобіля2024-11-07T19:24:15+02:00Тетяна Олексіївна Бажиноваtatiana.bazhynova@avl.com<p>Запропоновано модуль синтезу оптимальних програм для отримання єдиної програми об’єкта. Динаміка керованого процесу подана як багатозонна модель. Модуль працює на підставі методики стикування складників багатозонної моделі. Унаслідок кожної зміни стану функціонування в реальному часі розраховується нове оптимальне керуваннядля наявних показників задачі оптимального керування (ЗОК) на поточний момент часу. Математичне забезпечення режиму «рекуперація» використовує методи штучного інтелекту, що також дає змогу ухвалювати рішення щодо керування вантажно-швидкісним режимом силової установки, які важко формалізуються, у реальному режимі часу</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314013Поліпшення показників якості чавунних прокатних валків2024-10-25T13:17:19+03:00Діана Борисівна Глушковаdiana@khadi.kharkov.uaВолодимир Миколайович Волчукvolchuk.volodymur@gmail.com<p>Деякі властивості металу за своєю фізичною природою мають протилежні тренди зростання, наприклад, збільшення показників твердості залізо-вуглецевих сплавів суперечить зростанню пластичності та зменшенню показників крихкості. Залежно від цього постає завдання оцінювання ділянки, яку можна надалі називати зоною поєднання властивостей (компромісу). Матеріалом для цього дослідження обрано сортопрокатні валки виконання СШХН (вибірка проводилася з огляду на 283 плавки, що мають загальну масу понад 800 тонн). Для чавунних валків виробництва СШХН визначена зона компромісу поєднує ділянки допустимих чисельних значень кожної властивості: σ<sub>В</sub>=240–460 МПа, σ<sub>ЗГИН</sub>=330–940 МПа, КС=9–33 кДж/м<sup>2</sup>, HSD=40–60, зважаючи на весь діапазон заданих умов охолодження в металевих формах. Реалізація зазначеного методу дає змогу встановлювати пріоритети на необхідний для споживача комплекс механічних характеристик валка, оцінювати та прогнозувати зміни параметрів технологічного процесу та реалізовувати, якщо необхідно, автоматичне коригування елементів хімічного складу.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314021Застосування фрактального аналізу для оцінювання впливу електроіскрового легування на показники терміну експлуатації деталей гідромолота2024-10-25T14:36:46+03:00Діана Борисівна Глушковаdiana@khadi.kharkov.uaВолодимир Миколайович Волчукvolchuk.volodymur@gmail.com<p>Дослідження впливу структури на механічні властивості деталей гідромолота, отриманих із застосуванням багатоманітних підходів поверхневого зміцнення, і вибір ефективного підходу до збільшення терміну експлуатації цих деталей є актуальним завданням. Зміцнення корпусу та бойка гідромолота здійснювалось способом електроіскрового легування з метою захисту від корозії, зношення, налипання на поверхню контактуючих матеріалів. Визначено, що на поверхнях корпусу та втулки, що зміцнювалися електроіскровим легуванням, отримано легований шар, який має товщину 10–40 мкм і визначається показниками твердості за Віккерсом, що дорівнюють 600–650 одиницям. Отримані фрактальні моделі, які можна <br>визначити як базу знань для контролю показників міцності корпусу бойка, що дозволяють контролювати його залишковий ресурс у процесі експлуатації. Визначено, що показники міцності деталей збільшуються у разі підвищення показників фрактальної розмірності сорбітної складової, оскільки вона має кращі показники міцності,як порівняти з вихідною ферито-перлітною структурою.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314032Енергосилові особливості фрикційої термомеханічної обробки (ФТМО) сталевих виробів та вплив на стан їх поверхневої структури2024-10-25T15:40:52+03:00Олег Олексійович Волковvolkovoleg1978@gmail.com Жанна Владиславівна Краєвська3294280@gmail.com<p>Науково-практичний напрям зміцнення поверхні за допомогою тертя є актуальним. Таке зміцнення може бути досягнуте за допомогою різних методів, залежно від конкретних вимог і умов використання. Існують деякі підходи до зміцнення поверхні з використанням тертя, зокрема із застосуванням методу ФТМО. У статті розглянуто вплив енергосилових особливостей фрикційного термомеханічного оброблення сталевих виробів (ФТМО) на стан їх поверхневої структури.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314034Структурний стан та фізико-механічні властивості багатошарових вакуумно-дугових TI/TIN покриттів2024-10-25T15:57:53+03:00Ірина Віталіївна Сердюкiraserduk@kipt.kharkov.uaВ’ячеслав Олександрович Столбовийstolbovoy@kipt.kharkov.uaАнатолій Опанасович Андреєвaandreev@kipt.kharkov.uaВіктор Федорович Горбаньgorban1944@ukr.netРуслан Васильович Кривошапкаkryvoshapkarv@gmail.com<p>Підвищення ресурсу праці різального інструменту в умовах знакозмінного навантаження має велике значення, оскільки впливає не тільки на собівартість продукції, але й на конкурентоспроможність підприємства. У роботі було здійснено дослідження структурного стану та фізико-механічних властивостей багатошарових вакуумно-дугових Ti/TiN-покриттів для підвищення тріщиностійкості зносостійких покриттів.</p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://bulletin.khadi.kharkov.ua/article/view/314011Аналіз та обґрунтування вибору структури даних для завдань управління транспортними потоками2024-10-25T12:51:54+03:00Валерій Юрійович Грицукvaleri.gritsuk@gmail.com<p><em>У статті розглядається критична потреба в інноваційних рішеннях для підвищення ефективності управління транспортними потоками, пропонуючи комплексне дослідження ролі масивів даних у вирішенні проблеми міської мобільності. Узагальнюючи інформацію з різних джерел, стаття має на меті надати цілісне розуміння теоретичних основ, практичного застосування та нових тенденцій у використанні наборів даних для оптимізації дорожнього руху. У статті розглядаються теоретичні засади, застосування динамічних масивів та розвиток управління даними про дорожній рух. Результати демонструють трансформаційний вплив динамічних масивів на управління транспортними потоками. Практична цінність роботи полягає в її потенціалі для інформування містобудівників і розробників технологій про трансформаційні можливості наборів даних. У роботі представлено структуроване дослідження наборів даних в управлінні транспортними потоками, пропонуються ідеї, які сприяють можливій інтеграції інтелектуальних рішень для дорожнього руху.</em></p>2024-09-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Валерій Юрійович Грицук