ІМОВІРНІСТЬ ВИНИКНЕННЯ НЕПОВНОЇ ПАЧКИ АВТОМОБІЛІВ ПРИ КООРДИНОВАНОМУ КЕРУВАННІ НА МІСЬКІЙ МАГІСТРАЛІ
DOI:
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2021.92.1.214Ключові слова:
план координації, пачка автомобілів, рівень завантаження перехрестя, імовірність, система масового обслуговуванняАнотація
На стандартних для дорожніх світлофорів з постійним циклом регулювання припущеннях побудована залежність імовірності нульової черги наприкінці дозвільного сигналу, яка є стаціонарною оцінкою імовірності виникнення неповної пачки автомобілів залежно від рівня завантаження напрямку руху. Вона збігається з аналогічною оцінкою для однолінійної системи масового обслуговування з необмеженою чергою, отриманою за допомогою марківської моделі. Лінійний тип отриманої моделі та уповільнене зростання навантаження в процесі збільшення пачки автомобілів у зеленій хвилі дозволяє вільно вибирати її розмір під час складання планів магістральної координації у містах з огляду на мінімізацію часу затримок учасників руху під час подолання координованої ділянки міської магістралі.
Посилання
References
Горбачов П. Ф., Шевченко В. В., Свічинсь-кий С. В. Визначення граничного рівня заван-таження другорядних підходів до міської ма-гістралі з координованим керуванням. Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. 2020, № 90. С. 144–154.
Горбачов П. Ф., Макарічев О. В., Шевченко В. В. Оцінка затримок руху на регульованих перехрестях міських вулиць із трифазним ци-клом регулювання. Автомобільний транс-порт. 2019. № 44. С. 30–39.
MULTIBAND – A Variable-Bandwidth Arterial Progression Scheme / Gartner, N. H., Assmann S. F., Lasaga F., Hou D. L. In Transportation Research Record 1287. TRB. National Research Council, Washington DC. 1990. Рp. 212–222.
Webster F. V. Traffic Signal Settings. Road Research Technical Paper No. 39. London: Department of Scientific and Industrial Research. 1958. 45 р.
Stamatiadis C., Nathan H. Gartner MULTIBAND-96: A Program for Variable-Bandwidth Progression Optimization of Multiarterial Traffic Networks. In Transportation Research Record 1554. TRB. National Research Council, Washington DC. 1996. Рp. 9–17.
MULTIBAND – A Variable-Bandwidth Arterial Progression Scheme / Gartner, N. H., Assmann S. F., Lasaga F., Hou D. L. In Transportation Research Record 1287. TRB, National Research Council, Washington DC. 1990. Рp. 212–222.
A two-way progression model for arterial signal coordination considering side-street turning traffic / Chen C., Che X., Huang W., Li K. Transportmetrica B. 2019. 7(1). Рp. 1627–1650.
Canadian Capacity Guide for Signalized Intersections. Ottawa: Institute of Transportation Engineers, 2008. 232 p.
Signal Timing Manual. Second Edition. NCHRP Report 812. National Cooperative Highway Research Program. In Cooperation with U.S. Department of Transportation Federal Highway Administration. 2015. 317 р.
Gartner N. H., Pooran F. J., Andrews C. M. Implementation and Field Testing of the OPAC Adaptive Control Strategy in RT-TRACS. Proc. of 81st Annual Meeting of the TRB. 2002. P. 148–156.
Studies in the Economics of Transportation / Beckmann M., McGuire C. B., Winsten, C. B., Koopmans T. C. Yale University Press: New Haven, 1956. 232 р.
Newell G. F. Queues for a fixed-cycle traffic light. Ann. Math. Statist. 1960. Volume 31. № 3. Р. 589–597.
Darrosh J. N. On the traffic-light queue. Ann. Math. Statist. 1964. р. Volume 35, № 1. 380–388.
Leeuwaarden van J.S.H. Delay analysis for the fixed-cycle traffic-light queue. Report Eur-andom. 2006. Vol. 2006014. 2006. 16 р.
Guide to Traffic Management Part 2: Traffic Theory. Austroads Publication No. AGTM02/08. 2008. 95 p.
Kleinrock L. Queueing systems. 1975. Volume I. Theory. John Wiley & Sons. 417 р.
Shilov G. Ye., Wallace D.A.R. Mathematical Analysis. A Special Course. Elsevier Science. 2014. 488 р.
Gnedenko B. V. Theory of Probability. CRC Press. Mathematics. 1998. 520 р.